I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av kicken
hej har en 740 Gl-88 b230F

tänkte plana min 530 topp + ev. vx3 kam.

nu till frågan 2 eller 3mm planing?? 2mm så kan jag använda org. kamremen va??

sen om jag lägger i en vx3 kam vad får motorn för kariär? den får väl ett bra bottenvrid? har säven en A-kam är den bättre kanske?

kör bilen på 100% e85 men om jag planar o byter kam går det o köra den på bensin också tro?

tack på förhand

Flyttade till rätt forum samt förtydligade rubriken.
Mvh Ramon /admin
av daniel-svensson
jag har planat min 530 topp två millimeter, och då fick jag sätta på en kamrem från en ford2,0
av kicken
daniel-svensson skrev:jag har planat min 530 topp två millimeter, och då fick jag sätta på en kamrem från en ford2,0
fick du verkligen på den? vart köpte du den??
av daniel-svensson
det är precis att den går på. men det går att fila upp spännrullen då går det mycket lättare.
jag köpte kamremmen på bildelen, kostade ca:200kr
av daniel-svensson
jag tycker du ska anvænda akammen, vx3 kammen ær mer før turbo modeller
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
daniel-svensson skrev:jag tycker du ska anvænda akammen, vx3 kammen ær mer før turbo modeller
????? VX3-kammen sitter ju orginalmonterad i B230FB som är en sugmotor!!

//David
av mr mussel
Nybbe_gefle skrev:
daniel-svensson skrev:jag tycker du ska anvænda akammen, vx3 kammen ær mer før turbo modeller
????? VX3-kammen sitter ju orginalmonterad i B230FB som är en sugmotor!!

//David
ja den sitter i b230fb.. men den funkar kalas bra i en snik turbo motor med, en vx3 kam har inte mer nä 245.4 in/236.2 ut duration och lyft på 11.37 in/10.65 ut så för en sug motor hade jag valt en kam med mer duration och lite högre lyft.
Åtdragningsmoment svänghjul

Tack så jättemycket :-)

Dimljus Volvo v60 2020

Intressant. Snart dags för service på m[…]

OM RYSSEN KOMMER

Vi är väl på väg in i en n[…]

Vad har denna för funktion?

Har lyckats dra av bulten som håller fast de[…]