I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Då har man anmält sitt intresse för BSR trim till diesel´n i tråden

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=52&t=27525

Bara hoppas att detta slutar med bra rabatter till oss alla!..

En liten fråga till er som samtalar med BSR, gäller rabatterna enbart trim dvs chip, PPC.
Eller även på luftfilter, avgassysten och övriga prylar?
Korny skrev:Jag kommer inom kort att presentera ett liknande erbjudande från SCT som nu har fått ordning på sin Softloader.

Mvh David
"fâtt ordning pâ" lâter lite oroväckande, vad har krânglat och varför?
Visserligen sysslar jag med provning, men inte utan att fâ betalt för det.
Ja idag har vi ju skrapat ihopp 5 personer inklusive mig som är intresserade.
Loner kommer skicka ett massutskick till alla medlemmar på forumet så ingen glöms eller missas.
Hoppas vi blir ett gäng då jag antar att rabbaten kommer bli mycket bättre om vi är 20 personer än om vi är 5.

Om någon har några ider eller tips så är ni mer än välkommna att framföra dom.
Kanske ska passa på att säga att jag inte har något vinstintresse eller får ut något för egen vinnings skull genom bsr utan varför det föll på bsr är att dom flesta av er användare verkar vilja ha bsr´s ppc.

M.v.h mojja
Är intresserad men jag har ingen större lust att åka ner till växjö.Kan man inte anlita sin lokala återförsäljare för montering.(Har bara en mil till närmaste)Säkert 30mil till växjö.Det vill säga att man är med på ett gruppköp men ppc,n skickas till min återförsäljare för montering?
/Risto
gundj skrev:
Korny skrev:Jag kommer inom kort att presentera ett liknande erbjudande från SCT som nu har fått ordning på sin Softloader.

Mvh David
"fâtt ordning pâ" lâter lite oroväckande, vad har krânglat och varför?
Visserligen sysslar jag med provning, men inte utan att fâ betalt för det.

Det var, om jag har förstått rätt, problem i kommunikationsinterfacet med Softloadern och ECM på -08'orna men det ska vara löst. Volvo har väl säkert gjort ändringar från tidigare modeller som krävde modifieringar av mjukvaran.

Om du vill veta mer så kan säkert Patrik eller någon annan på SCT svara på dina frågor.

Mvh David
Senast redigerad av 1 Korny, redigerad totalt 0 gånger.
RISTO skrev:Är intresserad men jag har ingen större lust att åka ner till växjö.Kan man inte anlita sin lokala återförsäljare för montering.(Har bara en mil till närmaste)Säkert 30mil till växjö.Det vill säga att man är med på ett gruppköp men ppc,n skickas till min återförsäljare för montering?
/Risto
Jag tror med största säkerhet att du inte behöver någon hjälp att använda din PPC, det är en kontakt som ska anslutas till ett ODB uttag och sen är det en eller två knapptryckningar. :wink:

Mvh David
Hacke skrev:Hej

De skulle vara bra om man fick reda på olika procentsatser beroende på hur många man e från Bsr
Som Korny har fått fram från ScT.

Mvh

http://www.garaget.org/?car=19635
Jo, och om du läst ordentligt så står det att kontakt kommer tas av "mojja" under mars! Allt ger sig därefter..Anmäl dig till tråden han skapat för detta ändamålet så får du sen info!

M V H
---< matz
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]