I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1426125
Lucif3r skrev: tor 28 jan 2021, 08:28 Om valet står mellan optimering och däck så ska du absolut välja däck! Optimeringen hjälper dig inte att bromsa eller göra en undanmanöver :P
Det är ju såklart sant, om man inte gasar sig ur situationer ;-)
Henkan skrev:Klart grabben ska ha fler hästar i bilen. Jobba över några timmar så köper du både och BildBild
Jag har inget problem att kunna investera i båda utan övertid, men det får ju finnas gränser :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1426895
Det fick bli en beställning, får se hur det blir med detta monterat :-)
Användarvisningsbild
av Cotag
#1426983
Får du det gjort på plats eller gör du det själv? När jag kollade min så har jag för mig att den krävde avkodning av boxen, kanske inte så mycket skruvande men avkodningsverktyget skulle skickas hit och dit om man inte ville handla även det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1426990
Jag beställer hem PPC-boxen som jag behåller, sen bokar jag in en tid hos någon BSR-dealer/service center som får fixa avkodningen.
Tänkte gjort det själv, men pallar inte att skruva ur delen (eller hur det nu var) och skicka tillbaka enheten till Växjö.
BSR Stockholm i Västberga är närmast för mig.
av Dejan195
#1445193
fjohan82 skrev: mån 01 feb 2021, 18:07 Jag beställer hem PPC-boxen som jag behåller, sen bokar jag in en tid hos någon BSR-dealer/service center som får fixa avkodningen.
Tänkte gjort det själv, men pallar inte att skruva ur delen (eller hur det nu var) och skicka tillbaka enheten till Växjö.
BSR Stockholm i Västberga är närmast för mig.
Hej!
Har själv en V60 D4 2015 med 181hk som gått 15000mil nu så inga garantier gäller. Tänkte först på Polestar men de verkar inte ge så mycket effekt. Så BSR steg 1 tänkte jag. Hur upplever du ditt Steg 1+? Ingen konstigt du upplevt med bilen sen du trimma den?

Och behöver man ta bort trimmed varje gång man gör service hos volvo eller besiktar bilen?

Tacksam för svar, är ganska ny inom detta :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1445321
Dejan195 skrev: ons 12 maj 2021, 07:57
fjohan82 skrev: mån 01 feb 2021, 18:07 Jag beställer hem PPC-boxen som jag behåller, sen bokar jag in en tid hos någon BSR-dealer/service center som får fixa avkodningen.
Tänkte gjort det själv, men pallar inte att skruva ur delen (eller hur det nu var) och skicka tillbaka enheten till Växjö.
BSR Stockholm i Västberga är närmast för mig.
Hej!
Har själv en V60 D4 2015 med 181hk som gått 15000mil nu så inga garantier gäller. Tänkte först på Polestar men de verkar inte ge så mycket effekt. Så BSR steg 1 tänkte jag. Hur upplever du ditt Steg 1+? Ingen konstigt du upplevt med bilen sen du trimma den?

Och behöver man ta bort trimmed varje gång man gör service hos volvo eller besiktar bilen?

Tacksam för svar, är ganska ny inom detta :-)
Polestar är ett lyft, absolut. BSR är dock något helt annat, man får tänka på hastigheten när man kör om ... :-)
Har inte haft några problem sen jag la in det, den rullar på som innan.

Valde att behålla enheten om något raderas vid service.
av Buckshot
#1446674
BSR 1+ är vad som behövs till en tråkig Volvo :-) Original är ok men med trim så är alla (vettiga) omkörningar möjliga. Jag har kört med BSR sen mars 2020. Jag tog inte bort trimmet vid service. Dom sa inget men däremot måste jag installera trimmet igen. 10 min arbete.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]