Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle1985
#785114
Näää va säg du Nexus!! Ärde så?? Va ska man ha då som är bra?? Tips kom med tips gott folk!!!

Men jag har inte testat dom än så ja kanske tyck dom är bra:D
av volvo740gle1985
#785141
Nu har jag bytt bromskivor fram och samtidigt bromsklossar. Ja sänkte ner bilen o så starta ja den. Slog igång direkt;) men när ja rullade sakta framåt kändes d som om frambromsarna låg i, asså att d bromsar... Som om att ja har gjort nå fel. Va kan d bero på?? Snabba svar tack!
Användarvisningsbild
av päpplet
#785172
Jag håller med Nexus, megablue är det sämsta i lampväg som någonsin hamnat i en strålkastare. Köp vanliga vita 100/80W så får du lite mer lyse :)

Du snurrade alltså inte på hjulen innan du sänkte ner bilen? Dina ok är kanske dåliga och kärvar
av volvo740gle1985
#785189
Glöm allt d med bromsskivor o klossar är fett less på d nu!!!!! D va ju fälgarna fram som låste sig mot dämparen!!! Så ja byte till vinterdäck, dom smalare däcken. Då rulla d fint!! Helvete...va d ska håll på...

Bild
Här fick man hålla på...i onödan...

Bild
Grus och myror...höll på o dö...

Bild
Men d slutade lyckligt :D

Bild
Nu ärde bara o ta en kaffe köpp o sen tvätta bilen över och under ;)
Efter det ärde bara att måla allt runtom, rostskydda o behandla fint o så sätta tbx allt!!

Glada nyheter!! Har köpt mig ett armstöd med fyra mugghållare:D som kmr nästa vecka:D happy face!!! Nu behövs glt fälgar bara... Eller jao vi får se... 33" mud extreme kanske får plats...
av volvo740gle1985
#785222
Japp d har jag :p fett drygt.. Ska äta nu o sen tvätta bilen :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#785410
Har hört att 80/100 inte fungerar något bra på 740. Man bränner upp ljus spaken men kanske är en myt? :roll:
av volvo740gle1985
#785415
Jadu Nexus... Vadå 80/100?? Nått med lampor va?:D

Okay, igår höll ja på epan så därför vart d inge 740 tvätt men d ska d bli idag måste ju...sen in i garaget igen :)

Hörs hej!
Användarvisningsbild
av päpplet
#785423
Nexus skrev:Har hört att 80/100 inte fungerar något bra på 740. Man bränner upp ljus spaken men kanske är en myt? :roll:
haft 80/100 på tre 740 en längre tid utan problem. 80/100 är watt talet på lampan dvs 80W på halvljus och 100 på helljus
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]