Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ja det blev dags att skapa en tråd här i "garaget" så jag har någonstans att slänga upp bilder och eventuella moddningar/skador eller saker som händer med bilen.

Vi börjar med lite simpel info och ett par bilder.

V70 D3 Dynamic Edition My13
Dragkrok
VOC
Lilla 5" skärmen (vilket nog är en av de få saker jag ångrade att jag inte la lite extra pengar på att uppgradera...)
Eftermonterade stänkskydd
Dashcam
Brodithållare för mobil och GPS

Så här såg den ut när den bara var några veckor gammal och precis fått lackbehandling.
Bild

Och såhär blev det med R-designkåpor vid dimljusen:
Bild
Bild

Och dashcamen, och brodithållare...
Bild
(Fast gopro-kameran satt bara där tillfälligt p.g.a ett jobb.. ) :)

Nya bilder 2014-04-03, Nu med Vinge, R-desingdetaljer fram och svarta backspegelkåpor:

Bild

Bild

Bild

Ett par nya vinterbilder 2015-01, med plastidippade vinterfälgarna:
Bild

Bild
Senast redigerad av 29 joel80, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av rikrd
Snyggt! Men det va en jävla massa skärmar att försöka undvika att titta på vid körning! :)
av AnkaN7893
rikrd skrev:Snyggt! Men det va en jävla massa skärmar att försöka undvika att titta på vid körning! :)

Stressad småbarnsfar som ska hinna jobba och hämta på dagis samtidigt ;) Nu hoppas jag inte att det e så :roll:
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. nej.. bara prylintresserad småbarnsfar som vill vara säker på att hitta till dagis (och komma ihåg att hämta). :D
Men som sagt så är kameran i mitten inte där längre så det är "bara" 3 extra skärmar, och den till dashcamen är ofta uppfälld.. den spelar in automatiskt och sköter sig själv.
Men jag skulle behöva en till skärm nu.. har precis fixat Torque med den här: http://dx.com/p/obdii-bluetooth-car-dia ... -12v-42825 och skulle vilja ha det på en separat skärm vid A-stolpen.
En liten "varning" för att beställa därifrån är att det tar sjukt lång tid.. Tog 4 veckor för mig att få den där.... billigt men man får vänta. Jag har beställt därifrån många gånger.. och tror jag bara vid nått enstaka tillfälle fått något som varit felaktigt. Som bäst har det tagit 2 veckor och som sämst nästa 5 veckor.

Kommer en liten steg för steg på hur enkelt det var att installera strax..
Användarvisningsbild
av joel80
Köpte alltså en sån här ELM327 för drygt 70kr (+ 4veckors frakt!)
Bild

Tankade hem Torque gratisversion för min Samsung Galaxy S3
Bild

Åsså in med ELM327 i bilens uttag
Bild

På med tändningen i bilen och på med bluetooth i telefonen och söka efter enheter.. Hittade den direkt men sen tog det stopp!
Bild
Pinkod.. försökte med 0000 och 1234 men gav upp och gick och kollade vad jag fick med i paketet..

Det låg en sån där lite pytte-CD med i paketet.. Fick lite problem då jag kör bärbar mac och det inte går att trycka in en sån liten skiva i den... Startade upp tjejens laptop-PC men insåg att den inte ens har någon CD/DVD-läsare.. hm.. Så det blev att veva igång den typ 9 år gamla PC-burken! På skivan låg en text-fil, och i den stod pinkoden! (Varför göra det enkelt!?)
Bild

Med rätt kod kunde jag nu koppla upp mobilen och sammankoppla den (Via mobilens bluetoothinställningar) för att sen gå in i Torque och välja vilken enhet den ska använda som bluetoothkälla.
Bild

Då började också en gul lampa på enheten att lysa och blinka.
Bild

Nu kunde jag lägga till widgets i Torque-appen och göra lite olika hem-skärmar med olika utseende och information för bilen. Verkar funka fint.. startade och stod och gasade lite och den svarar rätt fort.
Bild

Det är inte VIDA eller något sånt, men lite extra och klart värt den lilla summan pengar jag la ut.
Användarvisningsbild
av rikrd
Hehe. Ja, glömma hämta på dagis är ju ingen hit! Själv nöjer ja mig med att sätta påminnelse på telefonen ;)

Smidig grej, bortsett från pinkodens placering då. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. tack, men jag hade inte så bråttom.. och beställde lite annat krafs från dx.com samtidigt. :)
Skit också.. jag klantade mig lite när jag skulle laga ett stenskott med ett lackstift.

Efter jag lagt på lager 2 med klarlack hände det nått i huset och jag var tvungen att springa in.. glömde bort det hela och istället för att efter 5 minuter torka bort resterna härdade alltihop.

Ser ut så här nu:
Bild
Syns inte så mycket framifrån...

Bild
Men från sidan i rätt ljus ser man att det är en rejäl "bubbla".

Hur ska jag kunna slipa ner det där utan att resten av lacken runtomkring tar skada?

P.S
Gör inga tidsberoende lacklagningar samtidigt som du har ansvar för en 2-åring. :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2