Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1232934
UnleashFusion skrev:Ser riktigt snyggt ut :-)-) :-)-)
Tackar! :D
Briander skrev:Snyggt både med speglar och lampor! 8) Det där med luftfiltret, jag funderar på att bygga något liknande själv, om det går att göra någorlunda snyggt.
Går ju att bygga lite hur man vill bara man får ditt LMM på ett bra sätt. :)
robinb3rgsten skrev:Snyggt blir det men tycker de e snyggare med de orange lampan på sidan på strålkastaren
Kommer ha en silvervision orange w5w lampa innanför den vita reflexen. Så det blir orange på sidorna. :D
#1233074
Har normalt lite svårt för detta med att svarta ner detaljer men jag måste erkänna det är en riktigt snygg bil, smakfullt svärtad. Begrep förresten inte effektkurvan du postade tidigare. 430 vadå? Nm känns ju inte som något att skryta om medan 430 hk låter som brutalt mycket.
#1234973
Schmoyoho skrev:Har normalt lite svårt för detta med att svarta ner detaljer men jag måste erkänna det är en riktigt snygg bil, smakfullt svärtad. Begrep förresten inte effektkurvan du postade tidigare. 430 vadå? Nm känns ju inte som något att skryta om medan 430 hk låter som brutalt mycket.
Tack! Jag försöker hålla ett cleant utséende på bilen.

430 nm är det ja. På en bensin/etanolbil är det rätt mycket. Går ej att jämföras med en diesel. Men det blir betydligt mer senare då jag ska montera större turbo mm.
#1234976
Här kommer lite mera bilder på strålkastarna.
Har kvar att koppla in sidomarkeringsljuset (w5w) på båda strålkastarna för att slippa felkoder då positionsljuset är av ledtyp på facelift. Därefter är dom helt kompatibla med pre-facelift.

Sedan har jag även plockat bort linsen i blinkersreflektorn. Detta för att få ett bättre utséende när man inte använder blinkersen. Jag hade turen att hitta silvervision HY21W lampor istället för orangea HY21W lampor. Normalt sett sitter det H21W lampor i bakom linsen (icke färgade).

Här sitter linsen som jag tagit bort.
Bild

Påbörjat inkoppling av sidomarkeringsljuset.
Bild

Så blir det till slut.
Bild

Och liten jämförelse med mina originalstrålkastare. Visserligen har jag lackat ramen mattsvart på dom gamla men usch vad fula dom är i jämförelse :roll:
Bild


Tvättade bilen tidigare i veckan. Jag fick prova på purple rain efter avfettningen. Har aldrig kört detta på bilen och jäklar vad flygrost och skit jag hade på lacken. :roll: :oops:

Bild
Bild
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, […]

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]