Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1232078
Oj, här har man inte uppdaterat på ett tag. Ber om ursäkt!

Jag har fått dit en rostfri halvsats från Simons. Blev varken Ferrita eller JT som jag skrev om.
Fick även dit ATM Focus RS utblås.
Bild

Delarna som skulle lackeras som jag skrev om tidigare här blev lackerade. Dock ej sidospeglarna. Dessa lackerades nu i dagarna faktiskt. Bilder på det kommer!
Fick 20" Cratusfälgarna lackade. Satt på bilen i somras. Blev jäkligt nöjd med dom så dom åker även på till denna sommar.
Som synes så fick jag även på en custom frontläpp som är byggd av en kompis.
Bild
Bild

Bänkning utförde jag i sommras med 20" och varmt klimat. Så det får väl vara godkänt.
Bild

Jag hade K&N insugskittet med AEM dryflow i sommras. Detta är nu sålt och ett insugsrör från DO88 ska inhandlas och ett större AEM dryflow filter ska på.
Bild
#1232295
Briander skrev:Snygg bil detta! Ett sånt luftfilter-kit blev jag extremt lockad av nu... Även optimering som redan fanns i huvudet.
Det funkade riktigt bra faktiskt. Fick flytta databoxens infästning ca 1 cm framåt då kontaktstycket annars tog i spakstället när man la i backen.
Dock så har jag sålt detta K&N kit nu och ska istället skaffa DO88 insugsrör och ett större AEM filter. Tycker det är snyggare utformning på DO88 röret. :P
p1ngwin skrev:Jäkla läcker kärra 8) Kul med en familjeräcer :twisted:
Tack! Det är lite ovanligt. :-)-)
#1232298
Idag fick jag mina nylackade sidospeglar och monterade ihop dom igen och så monterades dom på bilen.
Det är en liten byggsats och lite pilligt att få isär och ihop speglarna med elmotor och BLIS kamera.
Bild

Blankt blev det. :-)-) Kåpan är sedan tidigare lackad och man ser lite hur sliten den har hunnit bli över sommaren som gick. Ska poleras upp!
Bild
Bild

Sedan är projekt faceliftstrålkastare igång. Glasen är så dåliga på mina nya faceliftlampor så jag skaffade nya glas på ett litet speciellt sätt.
Beställde nämligen nya S80 halogenstrålkastare som jag tar glasen ifrån. Jag offrar helt enkelt två nya S80 strålkastare. :roll: :lol:
Bild
Bild

Och så nylackade insatsramar. Och det är ju bara det som syns som är blankt på lacken. Det som är lite apelsinskaligt syns ej när det är ihopsatt. Kommer bli superbra. :D
Bild
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder