Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#707240
olgaus1993 skrev:Har haft kontakt med min kusin som äger en lackerfirma och han ska blåsa om hela bilen åt mig emot matrialkosnaden så frågan är hur mycket kostar det i matrial att lacka om en hel bil i samma färg såklart?

Det brukar gå åt en 3-4L färg har jag för mig. Literpriset brukar ligga på runt 1300-1500 vad jag har sett. Klarlack är jag osäker på hur mycket det går åt, men priset är ungefär det samma per liter.

Men mellan tummen och pekfingret.... 7-8000kr kanske?
#707257
Räkna med ca 5000SEK i materialkostnad, färg, härdare, förtunning, grund och filler. Och har din Kusin lackfirma har han redan det bästa literpriset och de bästa materialen för ändamålet. Men runt 5k får du räkna med. Dessutom borde din kusin väl veta materialkostnaden kan man tycka.
#707374
olgaus1993 skrev:
Droopy skrev:Räkna med ca 5000SEK i materialkostnad, färg, härdare, förtunning, grund och filler. Och har din Kusin lackfirma har han redan det bästa literpriset och de bästa materialen för ändamålet. Men runt 5k får du räkna med. Dessutom borde din kusin väl veta materialkostnaden kan man tycka.
Han har en lackfirma, frågade aldrig om hur mycket det går på. Ville bara veta i runda slängar hur mycket i matrialkosnad det skulle kosta för har hört att de går på runt 10-15k för bra lack.
Alltså, jag utgick ifrån att det var den röda 850in du skulle lackera i samma färg igen, solidröd el? och din kusin har lackfirma och borde då således ha färgerna på hyllan redan el iaf de bästa rabatterna på sikkens el PPG el vad han nu kör med, och du betalar för det som går åt av , färg, filler, grund, spackel, papper osv och bör då landa runt 5k.

Ska du köpa sakerna lös själv blir det såklart dyrare.
#717673
Lucif3r skrev:Jaha vad kul :???: Idioter som inte kan skilja på mitt och ditt...
Jag vet, tänkte börja med kolla om motorn ens fungerar men dom har lekt med massor av kablar, inget händer ens när jag drar runt nyckeln(inte ens i läge 2).. Någon som har ett elschema eller liknande?
#725068
Projektet kommer att fortsätta :lol: .. Har fixat till det mesta tjuvarna har haft sönder! Snälla kom med förslag vad som kan göras och då fälgarna jag köpte i sommras blev stulna sammtidigt med helt nya däck så har någon fälgar till 850 4 bult till salu så skriv gärna och listerna på dörrarna samma sak.

Hur kan jag göra bilen snyggare?:D

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]