Sida 1 av 3
Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve -89 UPDATE
Postat: sön 20 maj 2012, 21:29
av DieselDoffe
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: sön 20 maj 2012, 21:44
av benzinlol
Fin, har en exakt likadan dock en GL
Har en reflexramp ifall du skulle vara intresserad? :)
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: sön 20 maj 2012, 23:16
av DieselDoffe
Tackar :) Har nog en på g redan men annars så!
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: mån 21 maj 2012, 00:24
av Nightmare89
Såg riktigt snygg ut om vad man kan se xd. Dock nu till den stora frågan funkar bensinmätaren?
Sen så skulle en motortvätt vara på sin plats? :D
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: mån 21 maj 2012, 09:09
av DieselDoffe
Bensinmätaren fungerar såklart inte

funderar på om man ska köpa en renoverad, kostar 500kr.
Motortvätt kommer såklart! Även byte av kamrem och alla de andra remmarna, det är lite dyrare till denna motorn om man jämför med en 8 ventilare :D men annars så fungerar allt på bilen så när som på en skyltbelysning.
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: mån 21 maj 2012, 21:08
av päpplet
Riktigt fin med tanke på miltalet :shock: Så långt hade min 16v också gått när jag köpte den fast den hade ju å andra sidan fått gå lite hårdare
Tror jag fick punga ut med 1800kr när jag bytte kamrem på min så gratis är det ju knappast
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: mån 21 maj 2012, 22:25
av DieselDoffe
Tack ska du ha :) Ja den är riktigt fin och välskött, motorn går som en klocka. Inget ventilknack över huvudtaget. Har du balansremmen kvar på din? Har hört att det är den som gör det vinande ljudet från motorn, låter riktigt fräck och skiljer sig från mängden jämfört med andra 740is ;)
Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: tis 22 maj 2012, 20:20
av päpplet
nej balansremmen klippte jag. Tyckte inte det var värt nästan tusenlappen extra för att ha kvar kompressorvinet

Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: tis 22 maj 2012, 20:34
av SA4AQS
Och risk för ventilsallad om dom går av

Re: Min första bil, Volvo 744 GLT 16 Valve
Postat: tis 22 maj 2012, 22:05
av DieselDoffe
Jag ska ha kvar den, mest för att jag tycker bilen ska hållas original och att remmen finns där av någon anledning ;) Dock så vet jag inte hur stor skillnad det blir på motorgången om man bortser från vinandet. Kollade på skruvat och där så går ett kamremskit på runt 1000-lappen och balansrem med löprulle runt 500. Ska även byta fläktrem och generator rem då de skriker konstant efter 4000 varv ;)