Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#685651
Ja, det blev som sagt en rätt markant skillnad :)
Men jag undrar varför kopplingen hugger så om man släpper den lite för häftigt... Jag trodde ju att det berodde på att motorn 'hoppade', och även om det blev bättre med nya fästen så kvarstår fortfarande symptomet.
Någon som har en ljus idé? Kan dom där hydraliska fästena behöva bytas också...? Eller är det något helt annat som orsakar detta?


Håller iaf på och småbygger en annan sak också. Den blir förhoppningsvis klar idag eller imorgon, beroende på hur lat jag är :P
#685773
Mja, va inte direkt lat idag, men hann inte klart iaf :P
Nåja skickar upp lite bilder på vad som är gjort hittils iaf.

Idé:
Bild

Börjat plastsvetsa:
Bild

Ena sidan klar:
Bild

*batterierna i kameran dog, hoppar fram till idag*

Förstärkning med glasfiberspackel:
Bild

Provmontering!
Bild
Blir nog bra det där i slutändan :)

Slängt på lite grundfärg för att enklare se alla "high-spots" och "low-spots":
Bild


Så långt har jag kommit nu. Grundlacken är på tork, vilket inte är så skoj att titta på. :P
Imorgon blir det väl allas favoritsysselsättning: Slipa! :mrgreen:


Avslutar med en bild på hur jag åker runt just nu.
Bild

Om någon skulle titta in skulle dom väl tro att bilen var stulen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
#686189
hmm intressant lösning på turbo mätare. Ska bli kul se slutresultatet.
På tal om koppling så hugger min v70 rätt bra oxå om man släpper snabbt. Hellre det än den slirar. Får nästan motorstopp om jag kört 740in några dagar sen sätter mig i v70in och ska köra iväg :lol:
#686247
Det är ju inte så super-ovanligt att man sätter mätare i ett stereofack :) Skillnaden är väl att jag vinklar min mot föraren.
Egentligen ville jag ha mätaren i det övre facket, men jag fick hjärnsläpp vid svetsningen/spacklingen och vred hållaren 180grader fel :(

Blev inte så mycket gjort att fota igår... Skulle ha lagt på lite finspackel, men det hade det blivit cement av under åren det stått :lol:
Så det blev slipjobb och lägga tunna lager glasfiberspackel istället, och avsluta med mer grundfärg.
Ska väl slipa av det senare idag och förhoppningsvis kunna slänga på bas färg.... om jag har något kvar... :roll:
#686646
Mätarhållaren är väl "klar" nu iaf. Slutresultatet blev dock inte jättebra då mitt s.k. lackrum är rejält dammigt/skräpigt. Så det hamna en jäkla massa skit i lacken :lol:
Och slut på lack har jag också, så kan inte slipa och lacka om. Så det får duga för tillfället.

Har även fått hem lite växelspaksbussningar 8)

Som vanligt är batterierna döda till kameran (dom laddar ur sig på 2 dagar typ), så dom är på ladd. Bilder kommer väl senare :roll:
#686687
Nu lyckades jag kräma ur ett par kort ur kamerans batteri (skulle behöva nya -.-). Inga bilder under monteringen av växelspaksbussnignarna dock, men det var rätt tråkigt iaf. :lol:

Nåja, mätarhållaren är som sagt monterad.

Från förarplatsen:
Bild

Från passagerarplatsen:
Bild


Det är rätt svårt att fota svartlackade saker, men det syns väl hyffsat iaf :P
#686710
Du skulle nästan gjort plats för en eller två mätare till när du ändå höll på dock! 8)

Blir det inte lite svårt att se vad mätaren visar?
Ser ut att vara så vinklad neråt? :???:

Kreativt gjort! :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 54
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]