Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#682623
Jäklar vad kommentarer man får! ta det lugnt, hinner ju knappt svara! :roll:

Nåja, fräshat upp motorutrymmet lite igår och idag.
(För före bild, se sida 1)

Bild

Det som gjorts, som bör synas, är att kamkåpan fått lite fräsh färg på sig. Och trots att jag maskerade så bra (tyckte jag) så lyckades det komma lite färgstänk på bränsleröret och röret till vevhusventen.... Ska slipa bort det med ett fint sandpapper sen när färgen torkat.
Inte lika synligt är att kåpan över gasrullen även den fått färg på sig. Tyvärr har jag ingen klarlack så resultatet bleh väl lite meh. Men men det är bara att göra om senare.
Nåja det är en liten bit på vägen till ett fint motorrum iaf :)

Och till skillnad mot Bamze, så SKA jag fixa insuget också :wink:
#682815
Ja, jag tycker det är kul med en fin motor, även om det istortsett bara är jag som ser det. Om inte annat så blir det ju lite lättare att lokalisera ev. läckage som kan bli i framtiden.
Håller med om att det ser förjävligt ut med fina bilar med ett ostädat motorrum.
Min börjar bli tvärtom, ser förjävlig ut men har fin motor :-)-) ... ok, så förjävlig kanske den inte ser ut...? Dock väldigt mycket orginal :)
Sen om jag bara kunde få fingrarna ur... och byta höger framskärm så skulle det se mycket bättre ut.


Hehe ja, V70ins lock+rotor såg bra mycket värre ut när jag tog ut dom i solljuset än när jag kikade i garaget (har tyvärr lite halv-taskig belysning vid fronten :( ).

Idag kommer "stortestet" av bilen. Ska åka 8mil blandad körning, en sträcka den alltid har börjat rycka på tidigare.
#683644
Bilen går kalasbra, förutom att den fortfarande skuttar och rycker när man växlar, om man inte är försiktig.

Jag har misstänkt ett motorfäste, speciellt det vid växellådan. Idag hissade jag upp bilen och kröp runt och kollade.
Det under lådan såg "ok" ut, tyckte dock jag såg en spricka i gummit, så ska väl byta det så har man det gjort iaf.

.... Sen kom jag till det högra
Bild

Men dom kanske ska se ut så där? :roll:

Det blir nog till att beställa ett nytt nu tror jag :P

En fundering dock, hur ska man komma åt bultarna som sitter under remhjulet?
Hur mycket var det man kunde hissa upp motorn innan axlarna tog skada? Var det 3cm?


Och fråga mig inte var all olja kommit ifrån, för jag har ingen aning. Det är 90% gammal olja dock. Det pissar väl säkert ur oljeavskiljaren eller nått...
Blir storstädning där när kamremmen ska bytas iaf :P
#684104
OJ! :shock: :lol: Mitt lock i 850 såg inte så slitet ur när jag bytte på min men bilen gick bra mycket bättre :)
Dock var/är typ alla bussningar helslut i min så den hoppade och ryckte också vid snabbt gaspådrag :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
#685345
bultarna till hö fäste går komma åt med en ring nyckel. Har bytt mitt. Har för mig jag fick hissa motorn lite för sen få i skruvarna på blocket.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#685396
Nexus skrev:bultarna till hö fäste går komma åt med en ring nyckel. Har bytt mitt. Har för mig jag fick hissa motorn lite för sen få i skruvarna på blocket.
Jodå, jag har bytt nu. Problemet var att motorn låg så långt ner på höger sida att jag knappt fick in ett finger :lol:
När jag hissade upp motorn i "normal läge" så var det inga problem att komma åt med spärrskaftet.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#685404
Så, då var båda fästena utbytta iaf :)

Gissa vilket som är det gamla? :mrgreen:
Bild

Monterat:
Bild


... Sen dog batterierna i kameran, så inga bilder på momentstaget :( En bultj*vel gav mig lite problem, men jag vann i slutändan :-)-)

Den hugger dock fortfarande på kopplingen, men inte lika mycket.
Den går dock 1000x stabilare på vägen, och svarar ytterligare lite snabbare på gasen. Smårycken ("gunget") är helt borta också :-DD
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 54

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]