Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1081426
Jag har aldrig varit orolig för avgasvärdena tidigare, speciellt inte på gamla 945an. Den var ju rena miljöbilen :lol:
Men när HC'n successivt ökat och låg så fruktansvärt nära gränsen förra året så... Jo jag var tämligen "skitnödig" inför provet idag :lol:
Känns ju väldigt skönt att arbetet man lagt ner gav resultat(rättställda kammar, nya stift osv) iaf :)
#1081438
Lucif3r skrev:Jag har aldrig varit orolig för avgasvärdena tidigare, speciellt inte på gamla 945an. Den var ju rena miljöbilen :lol:
Men när HC'n successivt ökat och låg så fruktansvärt nära gränsen förra året så... Jo jag var tämligen "skitnödig" inför provet idag :lol:
Känns ju väldigt skönt att arbetet man lagt ner gav resultat(rättställda kammar, nya stift osv) iaf :)
Du har kollat så att magnetventilen är rätt kopplad? Jag hade ju klantat till mig och sattslangarna fel :oops: och då stack HC och CO upp väldigt.
#1081444
Lucif3r skrev:Njae det har jag ju inte gjort, men den laddar ju precis som den ska, när den ska osv... Skadar ju inte att kolla över dom dock.
Ok min gjorde ju laddspikar uppemot 1bar när jag hade satt dom fel :oops:
Användarvisningsbild
av Nexus
#1081625
Hade samma fel när jag besiktade 740. Kollade alla lampor innan jag åkte dit sen när han stod testa så såg jag att ena sidoblinkersen lagt av. Trött man blir!!
#1081660
Min sidoblinkers glappade när jag åkte in, som tur var så blinkade den när han kollade på den men då vart det anmärkning på att den var för vit istället :roll:
#1081691
Hade samma problem med min Impala 65:a, det är gamla dubbelpoliga bajonett, så när man trycker in lampan så fjädrar bara ena fjädern, så p-ljus funkar men blinkers får inte riktigt kontakt så man får tvinga lampan och sitta på spetsen innan den gått tillbaka i bajonettfattningen, funkat fint i två år, förutom sist påväg till besiktningen i uppsala (veteranbilsdag) självklart inne i hallen så blinkade inte lampan... enkelt fel men störande...

tog till lödpennan och lödde på en klump på sockeln, och lite extra på sidorna, så den verkligen klämdes fast, så nu lär lampan blinka/lysa tills den är stendöd, mohaha! :)
#1081694
Lucif3r skrev:Ja, det är faktiskt första gången jag åkt dit på trasig lampa. Har beställt LED nu istället, så ska väl vara fasen om dom går sönder någongång igen :P
Tänkt köpa dessa och klämma dit på min http://www.hova.com/skaermblinkerssidob ... .0.3372.1/ sen så sätter jag in en LED-lampa istället för en vanlig glödis
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 54
Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]