Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#675708
Såja, då var instrumentbelysningen fixad också.

Bild

Tycker det blev och se rätt så fräscht ut :)
"varför böt du inte till färddatorn också?" Det var tanken, men dom LEDsen jag köpte passade tydligen inte... Får fixa det senare.

Spridningen är bättre i verkligheten. Hade inget stativ så fick köra med lite för snabb slutartid för att få en någorlunda skarp bild :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#679437
Startade upp 855an idag för första gången sen inköp.
Den startade direkt men... Den betedde sig rätt underligt :???:
Den tvärdog några gånger helt utan anledning, vilket iofs kan bero på att den stått så pass länge. den vibrerade också något kopiöst, såg ut som motorn skulle slå några frivolter. Nog för att övre motorfästet är i uruselt skick, men inte SÅ dåligt :lol:

Men det märkligaste va att den gick aldrig upp i värme. Dock vitrök den något fruktansvärt och vattnet försvann rätt fort, så den borde ju ha gått upp i värme :???: (hur många liter rymmer kylsystemet förresten?)
Det var väldigt dåligt tryck i kylsystemet också, dvs raka motsatsen till vad det "ska" vara på den (det rök dock lite ur expansionskärlet).

Den verkade heller inte pressa ur sig någon olja vad jag kunde se heller.

Sen efter en stund började turbon ryka något kopiöst :/ Då stängde jag av för att inte döda turbon, om det nu inte redan är fel på den dvs.

Inga av dessa fel var där vid hemkörningen av bilen i maj.

Någon som har någon tanke om detta? Kan det enbart bero på att bilen stått så "länge"? Dom sympton som bilen visade nu tycker jag inte riktigt stämmer överrens med taskig toppackning, men det kanske det gör?

Övriga upptäckta fel: Handbromsen tar ungefär lika bra som luftmotståndet :roll:
Fotbromsarna tar lite bättre, men inte så mycket :P

Så en ordentlig renovering av bromsarna kommer behövas innan den bilen sätter sin fot (däck?) på en väg iaf :lol:
#679479
Tog mig i kragen och böt bränslefilter på V70in också.
Det gick FAKTISKT relativt bra! Har läst om folk som haft problem med att sina anslutningar gått sönder osv. Mina slangar kom av hur lätt som helst :D (och dom var inte ens tejpade!)

Men... Inget går ju 100% smidigt med gamla bilar... Det som hände mig var att skruven till hållaren gick av. Men det är ju inte så farligt, bara borra ur och sätta ny bult+mutter (dock hade jag av en borr i processen, men men...)

Nåja, jag tog lite bilder iaf! :mrgreen:

Gamla fula filtret står och skäms efter att ha stänkt ner mig med bensin
Bild

Fint fäste?
Bild


Näe, tyckte inte jag heller, så jag renoverade det lite:
Bild

Nya filtret+fäste monterat, ursäkta armen :oops:
Bild
Ne, jag har inget läckage. Det var det gamla filtret som pissa ner slangarna lite vid demonteringen :P

Lacken på fästet är inte direkt snyggt lagd, men vafan, det är ju typ bara jag och bes. mannen som kommer se det iaf (förutom på bild då) :mrgreen:

Ingen märkvärdig update direkt, men en update iaf :)
#679537
Dalmans skrev:På min röda 855 väntade jag med filterbyte tills det gamla filtret fick ett hål på grund av rosten :)

Tur folk är lite mer förutseende än mig :)

:shock: Den bilen lär väl inte gått speciellt bra?

Jao, ett bränslefilter är ju såpass billigt att man likagärna kan byta det.
Har hört att det kan orsaka ryckningar och ojämn gång om det är dåligt också, och ryckningar har jag gott om :roll: Har man en j-a tur kanske detta kan lösa mitt problem.... Tvivlar på det men, hoppas kan man ju :roll:
#679604
Snyggt jobbat, hade som du inga problem lossa slangar men fäst helvetet ville trillskass. Svettsmuttern lossa så allt snurra. Blev till ta fram vinkelslipen. TUR jag kände på fästet innan man lossa slangarna :roll:
Fick bort lite småryckningar på bilen genom filterbyte :-)-)
#680076
Var ute och testade bilen idag, och slet med mig kameran då jag upptäckte att jag inte har en enda "helhets bild" på V70in.
Jag har inte varit ute och fotat bil på flera år. Gissa min besvikelse när jag upptäckte att mitt favorit fotoställe inte fanns kvar. Gissa min ännu större besvikelse när jag upptäckte att vägen till mitt andra fotoställe var igenbommad (grusväg) :cry: :cry:

Jag orkade inte leta på något nytt ställe, så jag stannade vid en gammal verkstad med massa klotter på:
Bild

Bild
(Bilen är otvättad och väldigt opolerad :roll: )

Och ang. testkörningen så... Mja, i början gick den riktigt bra, men efter några stop (inte motor-stopp) så började den rycka igen :|
Det känns som bränslefiltret hjälpte lite, men det var inte det som är felet. Så det är bara fortsätta felsöka :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#682084
Jahapp, idag har jag pulat en hel del, och mer ska göras :-)-)

Först och främst, med lite hjälp av pettson i en annan tråd, har jag nu fått igång sätesvärmen :mrgreen: :mrgreen:
Nu måste jag bara köpa 2 knappar... 850-knapparna ser inte... snyggt ut... Har dessutom inget ställe att sätta dom på utan att ha sönder inredningen på ett eller annat sätt :p (vilket jag inte vill)

Och sen börjar jag bli allmänt less på ryckningarna som kommer och går, så jag fick för mig att jag skulle ta och kolla tänddelarna på 855an då den var förra ägarens bruksbil (tills toppackningen gav upp då)... "Kanske dom är i bättre skick..." gick mina förhoppningar.

Lång historia kort: 855ans fördelare+rotor sitter på V70in nu. Bilderna talar nog för sig själva om varför :roll:

Fördelaren på V70in. Notera att jag redan rengjort det tidigare. Det såg mycket värre ut då.
Bild

Fördelaren som satt på 855an:
Bild
Tvättade ur den efter bilden togs. Den lilla ärg som fanns gick att skrapa bort med nageln. Jag tror inte 855an gått speciellt långt sen den blev bytt.

Rotor. Vilken som kommer från vilken bil kan ni nog gissa :roll:
Bild

Sen avslutar vi med en finare bild på V70 locket :mrgreen: :
Bild


Ej på bild (batterierna dog):
Böt även tändkabeln mellan lock och tändspole mellan bilarna. Den i V70in var INTE fin, den i 855an var i bruks skick.

Även om locket+rotorn inte är nytt så lär det väl ändå vara bra mycket bättre än det som satt på..
Så, imorgon ska jag åka och tanka och ut och provköra lite, och se om ryckningarna blivit nå bättre.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]