Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1368130
Ok, hoppas de är villiga att förhandla


Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1368159
35 laxar, det var skapliga notan :-/
Kapa och svetsa om hundbenet kan ju inte ta så lång tid, en vanlig bakdörr till en 945a kostar ju inte många kronor heller, och lacken hos lackerare kan inte kosta mer än 7-8000(vilket jag är tämligen övertygad om att man kan få billigare själv med lite finlir och en bullpåse som muta :D, jag prutade ner hellacken av min gamla 945a från ~22 lax till 17 lax så..)
Användarvisningsbild
av Briander
#1368199
Beggad bakdörr finns på Bildelsbasen till vettiga priser såg jag, sen är det att få den lackad då. Jag jobbar själv som skadebesiktare och tyvärr värderas äldre bilar inte till mycket pengar, det behövs inte mycket för att bilen ska lösas in när det inte är lönsamt för försäkringsbolagen att laga, men det finns undantag såklart, fina exemplar av 960-S/V90 överlever ofta. Volvia är åtminstone överlägset bäst att ha att göra med, dom lagar flest äldre bilar och att förhandla fram något hyggligt verkar ofta gå bra. Så jag hoppas ni kommer fram till något bra.
Användarvisningsbild
av White
#1368286
Lucif3r skrev:35 laxar, det var skapliga notan :-/
Kapa och svetsa om hundbenet kan ju inte ta så lång tid, en vanlig bakdörr till en 945a kostar ju inte många kronor heller, och lacken hos lackerare kan inte kosta mer än 7-8000(vilket jag är tämligen övertygad om att man kan få billigare själv med lite finlir och en bullpåse som muta :D, jag prutade ner hellacken av min gamla 945a från ~22 lax till 17 lax så..)
Jo jag funderar också på som sista utväg att försöka få till en kontantbetalning och fixa allt själv.
Användarvisningsbild
av White
#1368288
Briander skrev:Beggad bakdörr finns på Bildelsbasen till vettiga priser såg jag, sen är det att få den lackad då. Jag jobbar själv som skadebesiktare och tyvärr värderas äldre bilar inte till mycket pengar, det behövs inte mycket för att bilen ska lösas in när det inte är lönsamt för försäkringsbolagen att laga, men det finns undantag såklart, fina exemplar av 960-S/V90 överlever ofta. Volvia är åtminstone överlägset bäst att ha att göra med, dom lagar flest äldre bilar och att förhandla fram något hyggligt verkar ofta gå bra. Så jag hoppas ni kommer fram till något bra.
Ja dom står nog inte så högt i pris. Frågan är om den ens vill göra vid bara bakdörren.

Jo jag har mejlkontakt med Volvia, om det inte löser sig får jag ringa dom i stället och försöka förhandla.
Nej Volvia har aldrig strulat förr i alla fall.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1369263
Hoppas du har någon bra svetsare/bilplåtslagare i din närhet. Jag vet en i Ystad som är mycket duktig och ändå billig. Han bytte bakre skärmkant på min Jaguar. Och det blev jättebra! 14 år senare ser det fortfarande ut som om inget någonsin hänt där!
Hör av dig om det kan vara intressant.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 30

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]