Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#832568
Lucif3r skrev:Fifan, jalusi är inte vanligt nu för tiden. Du måste haft bra tur att hitta ett :shock:
Såg en snubbe på blocket som sålde nya men han ska ha 1000:- Lite dyrt men skulle gärna ha det på min 740. är ju kullt :-)-)
#833262
Nexus skrev:allt är dyrt när det är min andra bil. Krutet läggs på V70 in.
Blir mörkrädd när jag ser all rost i denna tråden :-O)
Med tanke på att den stått på gräsmatta i drygt 12 år så får man räkna med rost.
Lucif3r skrev:Verkar inte bli mycket orginalplåt kvar på den där du :roll:
Nja men så är de då man ska tjuras och få igång ett rostigt härk

Kommer en liten update idag

Bild
Började med att helsvetsa den övre biten av tröskeln, och ja jag vet att svetsarna ser förjävliga ut men dom ska ju slipas ner så
Bild
Slipat ner svetsarna
Bild
Försvann en bit till av golvet
Bild
Verkar äntligen ha kommit till den punkten där rosten inte tagit sig längre!
Bild
Börjat pussla
Bild
Sista biten som behövs sen är de en stunds helsvetsning och slipning sen är insidan av tröskeln klar!


Allt för idag!
#833560
Jim bra jobbat.

Tjitt att den klarat 12 år på gräsmatta. Inte dåligt.

Har aldrig förstått dom som förvarar en bil på en gräsmatta. Om man ändå ska ha bilen ståendes i 12 år varför köper man inte plattor och lägger under den då? Eller asfalterar upp en parkering till bilen. Eller rent av betong.

För man kan ju undra vad dom spar bilen till när man torterar den med fuktig gräsmatta?
av Jiim
#893124
Andis skrev:Jim bra jobbat.

Tjitt att den klarat 12 år på gräsmatta. Inte dåligt.

Har aldrig förstått dom som förvarar en bil på en gräsmatta. Om man ändå ska ha bilen ståendes i 12 år varför köper man inte plattor och lägger under den då? Eller asfalterar upp en parkering till bilen. Eller rent av betong.

För man kan ju undra vad dom spar bilen till när man torterar den med fuktig gräsmatta?
Ja de kan man ju fråga sig, speciellt som i de här fallet då den stog på gräsmattan brevid ett garage som var fullt med diverse grejer. hade ju bara varit att röja där inne och ha den där.

Den här bilen hade han ju tänkt skrota då han tagit delar från den till en annan men han gillade den så de hade inte blivit att skrota så han vart ju glad då jag ville köpa den och fixa upp den
Lucif3r skrev:Hm, skulle det inte vara enklare att kapa bort hela golvet på en gång istället för att hålla på fjompa med massa småbitar? :P
Sen spelar det ju ingen roll hur svetsfogarna ser ut på golvet, det är ju inget som syns iaf så :-)-)
Joo men då måste jag ju hitta ett helt fräscht golv oxå, de mesta av golvet är ju faktiskt friskt.
Nee de är sant men jag vet att de inte ser bra ut och då får jag dåligt samvete då jag vill att de ska vara perfekt.

Har stått still ett bra tag nu men kommer en liten läges update. blev lite svetsning efter senaste updaten men sen fick jag jobb i en annan kommun så blev att jag bodde där på veckorna och var bara hemma på helgerna så då var man inte så sugen på att skruva. men nu har jag hunnit jobba ett halvår så har jag fått tag i både boende och garageplats där jag jobbar så nu har 760in flyttats dit så nu kan man meka på veckorna igen!

Nu blir de lite bilder, börjar på sista svetsningen

Bild
ZF automatlådan som ska monteras på D24'an då de blir dags
Bild
Fått tag i myntfack till askkoppen
Bild
Bränt ihop de jag kapat bort, bara golvet kvar nu

Sen kom jag inte längre men då jag fick reda på att jag fick hyra garageplats så var de bara montera bärarmar och fjäderben igen och sätta dit rigelfälgarna, så passade på att köra en sväng och ta några helhetsbilder

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Brukisen och blivande finåkar-bilen

Bild
På plats i nya garaget
Bild
Började med all palla upp den!
Bild
Kapat lös främre delen av tröskeln så nu kan man komma åt att svetsa bättre!
Bild
Tröskeln var inte mycket att hänga i granen.

Nu är de bara hoppas att vi får in nån 700 som ska till pressen som är fräsch i golvet så den kan få offra nå plåt åt mig!

Allt för den här gången
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]