Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#761252
Som vanligt fint bygge med fin puts :-)

Stereo grejerna måste vara riktigt svåra att få tag i eller?
Var säkert inte vanliga ens när 760 var ny.

Fick du tag i dom i Sverige eller är det från Usa kan gissa att dom var lite vanligare där.

Med vänlig hälsning,
Andis
#762401
Equalizers och framför allt förstärkarna brukar vara lättare att hitta då de oftast sitter kvar i bilarna (vanligast på lite dyrare modeller som turbo och 760) men stereon är ofta utbytt och kastad.

Själv hade man sån tur att den feta CR-4041an med "Microprocessor Tuning System" följde med bilen så den var bara att montera dit igen + en EQ som fanns på hyllan :mrgreen:
#762456
päpplet skrev:Equalizers och framför allt förstärkarna brukar vara lättare att hitta då de oftast sitter kvar i bilarna (vanligast på lite dyrare modeller som turbo och 760) men stereon är ofta utbytt och kastad.

Själv hade man sån tur att den feta CR-4041an med "Microprocessor Tuning System" följde med bilen så den var bara att montera dit igen + en EQ som fanns på hyllan :mrgreen:
Tur du hade :-)

Kul att föregående ägare behållit stereon.

Med vänlig hälsning,
Andis
#762898
päpplet skrev:Equalizers och framför allt förstärkarna brukar vara lättare att hitta då de oftast sitter kvar i bilarna (vanligast på lite dyrare modeller som turbo och 760) men stereon är ofta utbytt och kastad.

Själv hade man sån tur att den feta CR-4041an med "Microprocessor Tuning System" följde med bilen så den var bara att montera dit igen + en EQ som fanns på hyllan :mrgreen:
En sån stereo skulle jag med vilja ha :)
Andis skrev:Som vanligt fint bygge med fin puts :-)

Stereo grejerna måste vara riktigt svåra att få tag i eller?
Var säkert inte vanliga ens när 760 var ny.

Fick du tag i dom i Sverige eller är det från Usa kan gissa att dom var lite vanligare där.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tackar! :)

Man fick leta lite men till slut så fick man tag i de, men en NOS equalizer är väl inte de lättaste att få tag i längre.

Allt förutom bakljusen är köpt i Sverige
Bjursingen skrev:Vart fa. hittar du alla grejor nånstans :roll: :D
Blocket, tradera och diverse forum ;)

Liten update då

Började med att jag mekade lite och bestämde mig för att byta startkontakten, sagt och gjort så blev den bytt och jag tänkte prova om den startade. så jag monterade batteriet och vred på nyckeln och den startade nästan direkt! har varit tungstartad som fan tidigare, och nu funkar torkarna som dom ska. så tog och luftade den lite och ställde den närmare garaget sen så man slipper massa förlängningssladdar då man ska göra något i den :)

Och nu till bilderna

Bild
Trä mot grön inredning
Bild
Efter luftningen då den hamnade lite närmare garaget
Bild
Spolade av den lite skit oxå
Bild
Köpte nå sån där kromlist och kletade dit på rampen, vart bättre än tidigare iaf
Bild
Krom
Bild
Fick tag i en NOS balanskontoll oxå
Bild
Nån som vet om de finns nån typ ekonomiplåt till just de här vecket i golvet? har försökt knacka till en egen bit men får inte till de, och självklart ska vecket vara kvar och inte ersättas med slät plåt!

Allt för den här gången
#762910
Härligt med nya bilder :-)

NOS balans kontrollen tyckte jag var jätte spännande och häftig knapp när jag var liten.

Mamma hade en sån i sin Volvo 144 Grand De Lux Fuel Injection.

Kul att du fick tag i en. Är den helt ny? Finns dom fortfarande kvar i lager på Volvo?

När jag ser inredningsbilden ser jag att du har den mer avancerade värmeanläggning än den som brukar sitta i 740 ska du fixa igång den igen med AC ?

Med vänlig hälsning,
Andis
av Jiim
#777759
Andis skrev:Härligt med nya bilder :-)

NOS balans kontrollen tyckte jag var jätte spännande och häftig knapp när jag var liten.

Mamma hade en sån i sin Volvo 144 Grand De Lux Fuel Injection.

Kul att du fick tag i en. Är den helt ny? Finns dom fortfarande kvar i lager på Volvo?

När jag ser inredningsbilden ser jag att du har den mer avancerade värmeanläggning än den som brukar sitta i 740 ska du fixa igång den igen med AC ?

Med vänlig hälsning,
Andis
Jajjemen den är helt ny! vet inte om dom fortfarande finns kvar i lager.

Min har dock inte AC men hade tänkt montera de för vill ju ha så mycket utrustning som möjligt.

Har haft litet uppehåll från 760 mek nu men har börjat komma igång igen nu så får bli en liten update!

Bild
Köpte några fräschare USA emblem (dom undre)
Bild
Blev bättre nu än dom i plast
Bild
NOS gröna golvmattor
Bild
Alltid retar de nån med allt grönt godis man har ;)
Bild
Var på biltema en sväng och för en gångs skull hade dom plåten jag skulle ha! så köpte 2 ark av den och 1 ark 1,2mm, de borde räcka en bit iaf
Bild
Börjat kapa lös en bit av golvet för att komma åt rosten i tröskeln, måste bara få lös punktsvetsningarna

Allt för idag!
#778683
Din bil e så jäkla fin! :shock: :D Riktigt avis kan ja löva! :wink:
#780614
Gillar den där bilen. Visserligen är fälgarna lite bredare än vad jag föredrar, men det är ju en smaksak.

En fundering angående inredningen: Fanns det grönt helskinn också eller bara plysch?
#781115
päpplet skrev:Fanns bara plysch, grönt helskinn vet jag inte ens om jag skulle vilja se :lol:
Skönt! Men du måste förstå min fråga, vi talar ändå 80-tal här...

Grön helskinn ser man bara en gång. Sedan ser man aldrig mer något...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]