Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jiim
#669919
Andis skrev:Låter spännande receptet på motorn :-)
Är du i Stockholms trakten någon gång viska till alltid kul att se projektet :-)

Himla idéer en del har att ställa bilar på gräsmattor är ju rena döden för bilen.

Med vänlig hälsning,
Andis

Joo tror de blir riktigt trevligt :)

Har ju kusinerna i Uppsala, så nån gång kanske man befinner sig i stockholm :)

Ja tänk vad bra världen vore om folk kunde ge fan i att parkera på gräsmattorna.


Liten update på kexburken då!


Bild
Tagit bort sitsresaren
Bild
Tagit bort all dämpning samt slipat lite ytrost
Bild
Tagit bort andra sitsresaren eller vad de kallas.
Bild
Dom vart lite tuktade, men måste ju likas laga dom så
Bild
Kapat bort ett hål och punktat dit en plåt

Sen hann jag inte göra mer då de började regna

Allt för idag!
av Jiim
#671646
Så dålig update så den inte ens va värd att offra nått ord?

Har då inte hänt nånting dels för jag har lackat en polares bil i helgen sen nu har jag börjat jobba så lär väl inte bli updates varje dag direkt!

Aja har iaf inhandlat mig en sån där sportig ratt! sen var jag till volvo i stan för att köpa svetsprimer, men dom hade inte hemma och orkade inte beställa då jag inte orkar fara till stan bara för lite färg. så for på den lokala verkstaden och dom kunde beställa hem den. tar lite längre tid men slipper fara långt för att köpa den! skulle nog ha den i slutet av veckan

Bild
Lemans


Allt för den här gången!
Användarvisningsbild
av Anders E
#673007
Lemans-ratten, bästa ratten i 700!!
av Jiim
#673333
Anders E skrev:Lemans-ratten, bästa ratten i 700!!
Kan inte göra annat än att hålla med!


Fått lite gjort nu i helgen. så en liten update blir de!

Bild
Såg detta då jag skulle till jobbet en morgon, fler som gillar volvo stolar 8) (kan dock tillägga att jag har ingen katt men tycker de va lite roligt ändå!)
Bild
Hämtat ut svetsprimern, riktigt stor burk.
Bild
Var tydlgen kabelgömma under mattan, undra vad de kan ha varit till?
Bild
Ut med resten av inredningen!
Bild
Tomt blev de
Bild
Gick inte så bra då jag skulle skrapa bort dämpningen..
Bild
Skrapat bort all dämpning, positivt överraskad över att de bara var ett hål
Bild
Enda hålet på passagerarsidan förutom de vid baksätet. helt klart godkänt!
Bild
Nån tidigare ägare verkar ha tyckt att de var viktigt att vårda håret :roll:
Bild
Tagit bort isoleringsmattan på förarsidan
Bild
Skrapat bort dämpningen även här. hittade ett till hål..
Bild
Tittut!
Bild
De blir lite dämpning över!
Bild
Visste inte att de satt ett klistermärke på vem som var första ägare
Bild
Slipat golvet med rondell och stålborste på borrmaskinen, måste bara komma på hur jag ska få bort rosten i balkarna. nån som har nå tips?
Bild
Lagt grund där jag slipat. har även slipat där fram men ska inte grunda de förens jag har svetsa hålet

Satt en dag och kollade på lite porriga bilder på svarta 760 inredningar och visst de är jävligt snyggt. men känns dock lite tråkigt. hade tänkt byta till svart nu då jag har ute allt men tror att de blir och sätta tillbaka den gröna inredningen sen den dagen man lackar om den byta till svart inredning om de blir annan färg. så hinner man samla på sig en fräsch svart inredning och kanske några gamla dörrsidor

Och just den här veckan ska jag jobba eftermiddag (natt), så får se om man orkar skruva nå på dagarna. annars kanske de kommer en update till helgen igen!

Provar även skriva datum i rubriken då update är gjord så kanske de är fler som kollar (kan man hoppas på iaf)

Allt för den här gången!
#673349
Du bör ju ha kvar den gröna inredningen bara för att det är så jäkla ovanligt. Svart är snyggt, men grymt vanligt.
Så att ha grön är ju lite status iaf ;)

Hur mycket kommer det kosta att dämpa hela bilen igen sen? :shock:

Sen tror jag nog att det är många som kollar, men få som skriver. Det brukar vara så.
Sluta inte uppdatera bara, jag iaf tycker det är intressant även om jag kanske inte alltid skriver 8)
#673543
Kollar varje update! Tycker det är grymt med en grön-grön 760 :twisted: Behåll den gröna inredningen (tycker jag iaf), om inte så köper jag gärna den av dig :wink: Upp med mer bilder på den! :-)-)
#674754
Kompe skrev:Kollar varje update! Tycker det är grymt med en grön-grön 760 :twisted: Behåll den gröna inredningen (tycker jag iaf), om inte så köper jag gärna den av dig :wink: Upp med mer bilder på den! :-)-)
Kul att du göra de! blir den gröna inredningen tills vidare ;) men om jag byter så kommer den nog läggas i säkert förvar för man vet ju aldrig när den kan komma till användning :)
Nightmare89 skrev:Jag kollar ofta men skriver inget he he
Du gör tt grymt bra jobb å SÅKLART ska den gröna inredningen va kvar :D
Då får du börja skriva ;)
Tackar! blir tills vidare iaf :)
Lucif3r skrev:Du bör ju ha kvar den gröna inredningen bara för att det är så jäkla ovanligt. Svart är snyggt, men grymt vanligt.
Så att ha grön är ju lite status iaf ;)

Hur mycket kommer det kosta att dämpa hela bilen igen sen? :shock:

Sen tror jag nog att det är många som kollar, men få som skriver. Det brukar vara så.
Sluta inte uppdatera bara, jag iaf tycker det är intressant även om jag kanske inte alltid skriver 8)
Joo grönt är fränt på ett sätt, men de finns ju inte nå roliga grejer till grönt. typ skinn, armstöd, pennfack och allt roligt man vill ha i en 760. eller ja de kanske finns men lär ju inte va lätt att få tag i.

Är inte så dyrt. kostar typ 40kr biten på swedol och då är den tjockare än orginal och de kanske behövs 5 bitar, sen kanske man dämpar lite som inte är dämpat orginal oxå. sen har jag några sånna bitar liggandes redan som jag tänkte ha till 244an :)

Ja de kanske är så, men är ju inge kul att lägga energi på att ta bilder och lägga upp dom och skriva om vad man gjort om man inte får nå respons. men men

Aja en liten update. började svetsa lite rost

Bild
Kapat bort och lagt dit en ny bit och svetsat lite.
Bild
Som synes passade de inte riktigt i vänstra hörnet så ska fixa de innan jag helsvetsar. ser inte bra ut men blir nog bra med lite mer svetsning och slipning!

Sen började de regna så hann inte mer! men bjuder på en helhetsbild på härken!

Bild

Allt för idag!
#675163
Läste igenom tråden nyss. Mycket bra jobbat! Kul att det fortfarande finns folk som vill rädda de gamla 760:ina. Folk tittar ju mer eller mindre bara på PRV 6-an, plockar det som är i bra skick och skrotar :( Och den gröna inredningen är ju bara för ball 8) Lycka till i fortsättningen :) Kommer fortsätta att följas!

Mvh/Elving.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna är[…]

Jag använder numera vanlig "brännar[…]