Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#754330
päpplet skrev:Gött med nya plåtbitar :) Jalusier har jag gett bort två stycken :roll:
Japp! :) dom skulle du ha sparat för dom börjar vara värda lite pengar nu ;)
Lucif3r skrev:Fifan, jalusi är inte vanligt nu för tiden. Du måste haft bra tur att hitta ett :shock:
Needu! joo har letat ett tag men till slut så hittade jag ett
AmazonSleper skrev:Jag brukar normalt inte tycka volvos 7 -serie är något vidare men denna är riktigt läcker i den ljusgröna färgen å med MK18, usa fron, add on paketet å som pricke över i raggartrappan så är den otroligt läcker :wink:
Fan vad kul att höra att du gillar den! :) saknas bara en sänkning så tycker jag att jag fått till ganska bra stuk på den.


Har väl egentligen fått så mycket gjort förutom att handlat på mig lite grejer som vanligt :roll:

Bild
Låsbultar
Bild

Bild
Stöldskyddade Mk18!
Bild
Stereo och slutsteg inhandlat, nu jävlar blir de värstingljud! 8)
Bild
Satt dit inre vindavvisarna
Bild
Gjort ett litet skydd till instrumentbrädan så inte alla svetsloppor hamnar på den, för de lär ju inte vara lätt att hitta en ny grön
Bild
Fick ett paket enda från San Diego, Kalifornien idag
Bild
Innehållande detta
Bild
Helt okey skick för att ha suttit på en -84 760

Vita blinkers:

Bild
Bild

USA bakljus:

Bild
Bild


Bild

Så vilka ska man ha?

Sen undrar jag även om de går att polera kromet på bakljusen? för jag vet att vissa kromdetaljer kan ju kromet lossna och grundfärgen komma fram om man polerar

Allt för idag!
#754442
Helt klart så ska du ha orangea bakljus, ser betydligt fräschare ut med dom :D Kromet är plastlister så dom ska du nog inte försöka polera mer än att du kan testa lite försiktigt i nåt hörn.
#760111
Lucif3r skrev:USA front sitter som en käftsmäll på gamla 740s :)
De gör ju de! :)
Knekten skrev:Jävla fint bygge, måttligt avundsjuk.
Vart fick du tag på fronten? Letat som en galning efter en!
Och baklyktorna, vart i helvete fick du tag på dem?
Tackar! kul att du gillar de.

Jadu, fronten köpte jag av en jag känner som haft ett par som han fixat upp och sålt. en dag skrev han och sa att han hade en front över med nya positionsljus, blinkers och så och sen hade han sparat de bästa från alla usa fronter han haft, så den var nyrenoverad och frontplåten var blästrad och lackad så jag slog till jävlar direkt han sa vad han skulle ha för den

Bakljusen köpte jag från USA, satt och kollade ett amerikanskt forum och såg att dom hade nykommit ut så skrev till han och köpte dom direkt!
päpplet skrev:Helt klart så ska du ha orangea bakljus, ser betydligt fräschare ut med dom :D Kromet är plastlister så dom ska du nog inte försöka polera mer än att du kan testa lite försiktigt i nåt hörn.
Blir USA bakljusen ja, tycker dom passar bättre till stuket jag ska ha :) joo förstog att de var något sånt, hade varit nice med jävligt blankt krom på bakljusen
SA4AQS skrev:Plasten lär inte skydda mot svetsloppor.

Och självklart ska du ha dom oranga lyserna.
Nja kanske inte svetsloppor, men rondellsprut och skit borde de skydda mot

Blir USA bakljusen ja

Kommer lite bilder idag!

Bild
Usa bakljusen monterade
Bild
Köpt nya däck 205/40 17
Bild
Krängt dit dom!
Bild
Passade även på att putsa lite
Bild
Sen inhandlade jag en 5 bands equalizer
Bild
Sen då jag väl fått i en Equalizer så fick jag i en NOS 7 bands så jag kunde inte låta bli att köpa den oxå
Bild
Båda 2
Bild
Instruktionsböcker: -82 och -83 TD
Bild
Sen lite andra grejer som Kulskydd och träpaneler (vet dock inte om trä passar till grön inredning, men dom var billiga så köpte dom bara för att)
Bild
Kommer göra sig fint i bilen

Har även fortsatt lite smått med rostlagningen och slipat nå ytrost, orkade dock inte ta bilder på sånt utan bilder kommer då jag svetsat istället

Allt för den här gången
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]