Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1141747
Lucif3r skrev:
Landin skrev:Ser jag HELT fel eller är M90 lådan bolt on på vitfemma? Tanken finns ju att stoppa i en femma i min 945, då de är en 91a så man försöker ju begripa vad som måste göras för att kunna dels få de att lira och sen då få den laglig med T5
Klart dom är bolt-on, det är ju samma motorer minus en cylinder :wink:
Här står det mesta du kan tänkas behöva veta inför ett byte: http://t5rwdclub.forum24.se/t5rwdclub-about45.html

Men för att få den laglig behöver du följande: orginal 850 T5 motor (B5234T) eller en med mindre krut (t ex 193hk modellerna), orginal avgasrening (helst från samma 850 du tog motorn ifrån, men orginal 940 verkar fungera också), orginal IC (fungerar med 940), sluten vevhus ventilation, orginal luftfilter (många har dock reggat med öppet, men vissa har fått bakslag på det), M90H låda (ZF ska egentligen inte fungera då det inte finns utsläppsuppgifter om den, men många har kommit igenom med den också) och orginal turbo.
Kort sagt - du behöver allt orginal i motor- och avgasreningsväg.
Du får endast göra dom modifikationer som krävs för att montera motorn i bilen du ska regga (bygga om kablage, korta tråg, andra motorfästen osv)
Om man kör på en 945 -97/-98 och reggar det med en B5234T måste man regga den som amatör byggt fordon då eller hur blir det?
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]