Päpplets lågmilade 740 GL -85
Postat: fre 30 mar 2012, 22:09
Då har man impulshandlat en "ny" bil :D
Det blev alltså en 740 GL -85a med B230A förknasarmotor :)

Färgen är naturligtvis 175 Redwood metallic
(som förövrigt är bilens enda tillval)
Bilen i bakgrunden är kompisens nyinköpta Saab 99 pickup modell rosa med katten gustaf motivlackad på huven :lol:

Anledningarna till att jag köpte den var:
* 15000 mil
* 2 ägare varav den jag köpte den av har haft den i 25 år
* Upplagad och rostfri undertill, är även inlämnad på firma för underredsbehandling för ett par år sen
* Full dokumentation
* Nybesiktad
* Nyskattad
* Sommar och vinterdäck
* Nyrekondad
* Nya original framskärmar
* Inredning i absolut NYSKICK, inte en fläck och mönstret är kvar på ratt och växelspaksknopp :D
* Går och känns precis som en NY bil, inte ett glapp eller skrammel någonstans :D
Ända negativa är rostiga dörrar + ytrost i skärmkanter och på trösklarna, trasigt svankstöd i förarstolen och att motorn behöver servas då den är svårstartad varm och har nervös tomgång.
Planerna då? Sänka, mk18, valsa skärmkanter, vita blinkers, hova bakljus, bort med fjädrar, spraymåla inredningen mattsvart..... eller nä, byta dörrar och serva den blir nog en bra start :)
Potential för att få den i utställningsskick finns ju faktiskt med relativt lite arbete.
Dörrarna har till och med kvar kassaskåpskänslan när dom stängs och golvmattorna (alla utom på förarplatsen då) är i nyskick [thum]
Bättre bilder kommer i morgon
Det blev alltså en 740 GL -85a med B230A förknasarmotor :)

Färgen är naturligtvis 175 Redwood metallic

Bilen i bakgrunden är kompisens nyinköpta Saab 99 pickup modell rosa med katten gustaf motivlackad på huven :lol:

Anledningarna till att jag köpte den var:
* 15000 mil
* 2 ägare varav den jag köpte den av har haft den i 25 år
* Upplagad och rostfri undertill, är även inlämnad på firma för underredsbehandling för ett par år sen
* Full dokumentation
* Nybesiktad
* Nyskattad
* Sommar och vinterdäck
* Nyrekondad
* Nya original framskärmar
* Inredning i absolut NYSKICK, inte en fläck och mönstret är kvar på ratt och växelspaksknopp :D
* Går och känns precis som en NY bil, inte ett glapp eller skrammel någonstans :D
Ända negativa är rostiga dörrar + ytrost i skärmkanter och på trösklarna, trasigt svankstöd i förarstolen och att motorn behöver servas då den är svårstartad varm och har nervös tomgång.
Planerna då? Sänka, mk18, valsa skärmkanter, vita blinkers, hova bakljus, bort med fjädrar, spraymåla inredningen mattsvart..... eller nä, byta dörrar och serva den blir nog en bra start :)
Potential för att få den i utställningsskick finns ju faktiskt med relativt lite arbete.
Dörrarna har till och med kvar kassaskåpskänslan när dom stängs och golvmattorna (alla utom på förarplatsen då) är i nyskick [thum]
Bättre bilder kommer i morgon
