Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1510785
Längesedan man var här inne!

Har inte hänt så väldans mycket med bilen. Den har fått ett nytt, lite stabilare, fjäderbensstag.

Gamla staget på bilden längst ner!
Bilagor
IMG_7970.JPG
IMG_7970.JPG (2.16 MiB) Visad 2411 gånger
IMG_7943.JPG
IMG_7943.JPG (1.9 MiB) Visad 2411 gånger
IMG_7942.JPG
IMG_7942.JPG (1.73 MiB) Visad 2411 gånger
IMG_7941.JPG
IMG_7941.JPG (2.02 MiB) Visad 2411 gånger
#1510902
Lucif3r skrev:Rent estetiskt tycker jag det gamla staget ser bättre ut, men det nya är säkert bättre iom. att man kan justera förspänningen på det :) Och lite rejälare tornfästen. Kommer troligen köpa samma till 944an när den väl börjar bli klar :-D
Det gamla staget började se riktigt tråkigt ut i galvningen, helt grått och matt. Dessutom tycker jag att
det nya är snyggare. Men det bästa av allt, det är stabilare! :-)
#1511248
En liten fråga om skinnvård. Du använder ju i ett tidigare inlägg Ekol skinn & läderbalsam.

Hur gick du tillväga, gnuggar du in balsamet och sedan torkar av överskott, eller låter du det sitta över natten och sedan ta bort ev överskott?

Jag har nämligen likadana säten och tänkte göra en behandling. 😊
#1521579
Volvoold skrev:En liten fråga om skinnvård. Du använder ju i ett tidigare inlägg Ekol skinn & läderbalsam.

Hur gick du tillväga, gnuggar du in balsamet och sedan torkar av överskott, eller låter du det sitta över natten och sedan ta bort ev överskott?

Jag har nämligen likadana säten och tänkte göra en behandling. 😊
Lite sent svar.
Jag penslar på det och låter det sitta tills dagen efter. Det som inte druckit in poleras bort med trasa.
#1521587
White skrev:
Volvoold skrev:En liten fråga om skinnvård. Du använder ju i ett tidigare inlägg Ekol skinn & läderbalsam.

Hur gick du tillväga, gnuggar du in balsamet och sedan torkar av överskott, eller låter du det sitta över natten och sedan ta bort ev överskott?

Jag har nämligen likadana säten och tänkte göra en behandling. 😊
Lite sent svar.
Jag penslar på det och låter det sitta tills dagen efter. Det som inte druckit in poleras bort med trasa.
Ingen fara, bättre sent än aldrig . 😄
Stort tack för info. Jag ska testa detta på vårkanten.
#1549841
Var ett tag sedan man var här inne och kollade!

Har hänt en hel del i mitt liv, så bilen har inte kunnat vara prio ett på ett bra tag. Men den lever och mår väl,
förutom automatlådan som inte självmant vill växla upp till 3:an och 4:an. Man får hjälpa den genom att lätta på gasen
lite. Misstänker att något är galet i ventilhuset...

Förutom det rullar den på fint! Har flyttat till lägenhet, så den har fått stå ute en vinter nu. Har dock fått tag på
vinterförvaring nu, hyr från första september till sista april.

En bild på en skitig bil precis när jag fått på sommarhjulen efter vintern...
Bilagor
Den vite våren 2023.jpg
Den vite våren 2023.jpg (245.39 KiB) Visad 1224 gånger
#1555760
Lucif3r skrev:Har du kontrollerat kickdown wiren? Min blev likadan för ett tag sen, så fick justera kickdownwiren igen. Nu växlar den väl som den ska.
Trist att du måste ha den ute nu. Får hoppas den får vara ifred iaf!
Ja kickdown vajern är rätt justerad. Antingen har något hänt med trotteln nere i lådan, eller så är felet
garanterat i ventilhuset.

Jo den har fått vara ifred. Har fått tag på vinterförvaring nu.
  • 1
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]