Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1452830
Upplever du att det trots allt blev en förbättring ljudmässigt med att enbart byta ut stereon jämfört med original?
Användarvisningsbild
av White
#1452833
Volvoold skrev:Upplever du att det trots allt blev en förbättring ljudmässigt med att enbart byta ut stereon jämfört med original?
Satt en billig no-name stereo i den när jag köpte den.
Volvos original stereos brukar annars ha väldigt bra ljud, så om det är en förbättring jämfört med en
sådan vet jag inte? Det är inte sämre med Pioneer i alla fall.
#1473895
Jaha!
Hade ju problem för en tid sedan att bilen inte startade. Misstänkt nr.1 var ju
bränslerelät. Hade ett nytt relä liggande, men när jag en dag skulle byta hoppade
bilen igång utan problem. Kändes ju sådär att börja byta grejer på måfå när problemet
inte var där. Testade efter någon dag att starta igen och bilen hoppade glatt igång.

Men så idag när jag skulle provsttarta igen var det stopp! Betedde sig likandant som
förra gången, så jag var nu nästan hundra säker på reläet. Sagt och gjort så stoppade
jag dit det nya och bilen small igång direkt. Blir att köpa ett nytt reserv relä att ha i
skuffen igen då... :-)




Nya reläet på plats.

Bild




Detta kan ligga och skämmas.

Bild
#1474004
@White, Och vissa säger att det vart lättare förr :) Hopas den fortsätter starta nu, finns säker några av dessa som strulat och försäkringsbolagen löst in de för ett likadant enkelt fel tyvärr
#1474024
Alla 940-ägare kör väl runt med ett extra bränslepumprelä
#1474026
White skrev:Jaha!
Hade ju problem för en tid sedan att bilen inte startade. Misstänkt nr.1 var ju
bränslerelät. Hade ett nytt relä liggande, men när jag en dag skulle byta hoppade
bilen igång utan problem. Kändes ju sådär att börja byta grejer på måfå när problemet
inte var där. Testade efter någon dag att starta igen och bilen hoppade glatt igång.

Men så idag när jag skulle provsttarta igen var det stopp! Betedde sig likandant som
förra gången, så jag var nu nästan hundra säker på reläet. Sagt och gjort så stoppade
jag dit det nya och bilen small igång direkt. Blir att köpa ett nytt reserv relä att ha i
skuffen igen då... :-)




Nya reläet på plats.

Bild




Detta kan ligga och skämmas.

Bild
För att nu riktigt säkerställa att du hittat felet hoppas jag att du satte tillbaka det gamla reläet igen och provstartade igen. Skulle kunna vara någon kabel som du ruckade på som gjorde att bilen startade. Så gör jag alltid vid elfel, som kan vara väldigt svårfunna.
Ja jag vet, kanske helt onödigt enligt andra... :-)
#1474104
Lär väl vara kablar i reläsockeln? ;-)
Men med största säkerhet har du träffat rätt.
  • 1
  • 270
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]