Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1358414
Där ser man, du saknar den gamla blinkdosan på din antar jag?
#1358495
frasse4 skrev: du saknar den gamla blinkdosan på din antar jag?
Blinkdosorna försvann -96 på samtliga volvos.
Med undantag för Motronic4.4(850GLT 96-, 960 96-, x70) så är dock funktionen densamma i OBDII-uttaget som gamla blinkdosan. Dvs en LED, 3 kablar och en knappbrytare är allt som behövs för att läsa ut koderna. x70 med fenixsystem går att läsa ut motorkoderna ur på samma sätt, men ABS osv ligger på eget protokoll som inte går att läsa med blinkkoder. 850 och 900-serien har kvar dom gamla systemen som stödjer blinkkoder.

edit: koderna är exakt samma på hemmabyggd blink-diod som på dom äldre med blinkdosa under huven.
#1358497
Lucif3r skrev:
frasse4 skrev: du saknar den gamla blinkdosan på din antar jag?
Blinkdosorna försvann -96 på samtliga volvos.
Med undantag för Motronic4.4(850GLT 96-, 960 96-, x70) så är dock funktionen densamma i OBDII-uttaget som gamla blinkdosan. Dvs en LED, 3 kablar och en knappbrytare är allt som behövs för att läsa ut koderna. x70 med fenixsystem går att läsa ut motorkoderna ur på samma sätt, men ABS osv ligger på eget protokoll som inte går att läsa med blinkkoder. 850 och 900-serien har kvar dom gamla systemen som stödjer blinkkoder.

edit: koderna är exakt samma på hemmabyggd blink-diod som på dom äldre med blinkdosa under huven.
Tusen tack för den infon! :-)
  • 1
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 275

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]