Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#1331405
Då har jag kört några dagar med den nya värmekranen. Kan konstatera att den håller tätt och
fungerar klanderfritt trots att det var en "billig" eftermarknads från Proffessional parts.

Kranen som monterades kostade knappt 300kr mot Volvos på drygt 900kr. Men vi får se hur
länge den håller? Hoppas på väääääldigt länge!
Användarvisningsbild
av frasse4
#1333842
Det var inte dåligt. Min kommer bara under litern på långkörningar och då har ju NA motorn högre komp också så den borde vara snålare vid låglast än turbon.
Användarvisningsbild
av White
#1335652
Ja ha! Bå gick yttre skuffluckehandtaget i sönder!
Skulle öppna luckan men inget hände. Trodde först att det var centrallåset som
hängt sig, men icke! Det är någonting i själva handtaget som gått sönder, så det
blev till att beställa ett nytt skuffhandtag på Volvo (låg hos GCP) i dag.

Hade sådan jäkla tur när jag lossa det gamla att bultarna INTE snurrade i
handtaget, vilket är jäkligt vanligt. Kommer lämna in på Volvo för byte då jag
inte har någon erfarenhet av detta, samt att flytta över låscylindern till nya
handtaget.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1335678
White skrev:Kommer lämna in på Volvo för byte då jag
inte har någon erfarenhet av detta, samt att flytta över låscylindern till nya
handtaget.
Ah, trodde du var som "ryssen", fixar allt ;-) Mja, skruvar som snurrar har man ju haft några
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1335731
Behöver ju inte vara sönder, det är ju väldigt vanligt att haken lossnar från själva handtaget med tiden. Sen är det inte alls svårt att byta handtaget, 4 bultar innifrån, lossa stagen till clåsmotorn och handtaget, koppla ur kontakten till skyltbelysningen, lyft handtaget lite uppåt och sen dra ut det. Montera i omvänd ordning. Bör inte ta mycket mer än 10min.
Användarvisningsbild
av White
#1335749
Lucif3r skrev:Behöver ju inte vara sönder, det är ju väldigt vanligt att haken lossnar från själva handtaget med tiden. Sen är det inte alls svårt att byta handtaget, 4 bultar innifrån, lossa stagen till clåsmotorn och handtaget, koppla ur kontakten till skyltbelysningen, lyft handtaget lite uppåt och sen dra ut det. Montera i omvänd ordning. Bör inte ta mycket mer än 10min.
Aha, okej! Köpte nya handtaget på "öppet köp" så jag kan lämna tillbaka om det gamla går att laga.
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 275
Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]

Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hu[…]

Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]