Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1447338
White skrev:
Volvoold skrev:Hur upplever du de nya sommardäcken, ( Primacy 4) nu efter en tids körning?

Jag tänker på främst med avseende på däckbuller? Hur står de sig jämfört med andra däck du haft?
Jo dom är helt kanon faktiskt. Går tyst och fint och bjuder inte på några obehagliga överaskningar.
Svårt att säga om dom skiljer sig något från Primacy 3 som jag körde med innan. Men dom var jag
också jäkligt nöjd med så.

Kan lugnt säga som så, att Michelin är dom utan konkurens bästa däcken jag kört med överlag.
Har genom åren hunnit testa en hel del, så man har ju att jämföra med så att säga. Jag kan inte
annat än att rekomendera både Primacy 3 och Primacy 4.
Stort tack för info! :-)

Det låter bra, jag kommer att byta på min framöver. Nu sitter det Sava Intensa Hp på. Jag upplever att de är tysta, men däremot inte "samma nära-vägen-känsla", som på tex de dubbfria Goodyear-däcken, och sannolikt även på de Michelin du har.

Det påminner som tidigare Toyota-stolar, där det kändes som att man satt på stolen och inte i.

Jag frågade lokala däckverkstan om vilket han rekommenderade av Goodyear Efficientgrip Performance 2, och Michelin Primacy 4 till min 940. Han rekommenderade Michelin.
Det var också det märke de sålde mest av.
#1447557
White skrev:Dax för besiktning av denna i morgon! Håller tummarna att allt är okej.




Bild
Lycka till! Det går säkert bra, det är ju en kvalitetsbil. :-)

Om inte partkelfiltet och Blis krånglar förstås :-) :-)
#1447762
Hoppas det har gått bra på besiktningen!

Vet du (eller någon annan) hur Michelin-däcken är jämfört med Nokians bästa sommardäck?
  • 1
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 270
  • 275
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]