Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#1329601
Ja här händer inte så mycket för tillfället!
Ska göra bilen i ordning till Volvoträffen på Bellas i Bromölla på lördag, men annars står det stilla.

Var ju meningen att jag skulle fått toningen bytt denna sommaren (igen), men tyvärr gick dom
pengarna till ett kamremsbyte på V70:in och så åker jag på ett styrväxelbyte på den också då den
läcker i en tätning som tyvärr inte går att byta.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1329639
Tycker det ser ut att skilja i grovlek också? Kan ju vara för att kombi är tyngre bak och oftast lastas betydligt mer än sedanera, dvs dom har kanske räknat med att kombi modellerna ofta går på genomslagsgummina :D

--

Styrväxelbyte, oof, inte den billigaste reparationen direkt. Dom är dock relativt lätta att byta iaf :)
Hade damaskerna blivit skadade eller? Det är ju inte så vanligt att styrväxlarna går sönder utan orsak. Oftast är det en kass damask, eller repig stång efter oförsiktigt styrledsbyte som ligger bakom det.
Användarvisningsbild
av White
#1329670
Lucif3r skrev:Tycker det ser ut att skilja i grovlek också? Kan ju vara för att kombi är tyngre bak och oftast lastas betydligt mer än sedanera, dvs dom har kanske räknat med att kombi modellerna ofta går på genomslagsgummina :D

--

Styrväxelbyte, oof, inte den billigaste reparationen direkt. Dom är dock relativt lätta att byta iaf :)
Hade damaskerna blivit skadade eller? Det är ju inte så vanligt att styrväxlarna går sönder utan orsak. Oftast är det en kass damask, eller repig stång efter oförsiktigt styrledsbyte som ligger bakom det.
Oftast är ju kombin en aning högre bak än sedanen med.

Nej ingen damask skadad, ingen styrled bytt heller. Killen på volvo sade att det var vanligt att dom
började läcka vid just den tätningen. :-/
Användarvisningsbild
av White
#1330467
Jaha!

Kommer ut i garaget och ser en pöl på golvet under bilen, känner på det och det är glykol. :-/
Startar bilen och kollar under, där pissar det ut glykol! :-( Kollar i motorrummet och ser att
värmekranen läcker som ett soll. Stannar bilen och känner på kranen, då lossnar hela övre
anslutningen från den! :-D Tur att det inte hände i lördags då jag var iväg tio mil på utställning.

Som tur var hade jag en ny kran på hyllan, och jag är glad att värmekranen sitter i
motorrummet på denna! :-) Plasten i gamla kranen var minst sagt sprött och plocka ut biten
som satt kvar i slangen gick lätt då anslutningen sprack på flera ställen när man klämde på
den.




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av frasse4
#1330469
Vilken tur det hände på hemmaplan då
  • 1
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 275

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]