Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1185786
Vars köpte du kamremskittet? Jag måste byta nästa år...
#1185902
Har fått hem lite smått och gott!

Från Fordonsdelen är det 2st tätningar till bagageluckans gångjärn, 1st täckplugg om man av någon anledning vill ta bort antennen samt 2st clips till gaswiren. Blev också en låsring och en tätning till tankarmaturen.

Från Bildelsbasen var det en komplett gaswire att ha i reserv. Nu har jag gas, kickdown och huvlåswire i reserv.

Från do88 fick jag en tub med rekondmedel till silikonslangarna.

Passade på att byta ut clipset till gaswiren mot ett renoverat och omgalvat.




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
#1187448
Har hänt ett par gånger sista månaderna att den inte vill hålla tomgången riktigt, men bara precis vid uppstart.
Tog loss tomgångsmotorn och rengjorde den både in och utvändigt. Den var ganska smutsig och fettig invändigt kan jag säga.



Slangar och kontaktstycke lossat.
Bild

Ganska skitig invändigt.
Bild

Här är den loss och redo för rengöring.
Bild

Fyller den med WD40 som får stå och lösa upp skiten.
Bild

Ren och fin invändigt...
Bild

...och utvändigt.
Bild

Ren och på plats igen.
.Bild
#1187661
Blev det bättre med tomgången efter att du rengjorde tomgångsmotorn? Min tar alltid 2-3 s efter start innan den börjar reglera tomgången med tomgångsmotorn så den kanske skulle behöva rengöras...

Grymt smidigt med huvudbrytare, ska man byta nått relä eller säkring vid vägkanten är det bara att skruva av en två fingrar!
#1187662
frasse4 skrev:Blev det bättre med tomgången efter att du rengjorde tomgångsmotorn? Min tar alltid 2-3 s efter start innan den börjar reglera tomgången med tomgångsmotorn så den kanske skulle behöva rengöras...

Grymt smidigt med huvudbrytare, ska man byta nått relä eller säkring vid vägkanten är det bara att skruva av en två fingrar!
Ja den lägger sig på rätt tomgång efter max en sekund nu, innan tog det några sekunder. :)

Ja det är jäkligt smidigt faktiskt. :-)-)
  • 1
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 275
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]