Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1217334
Skall bygga lite smidigare laddtrycksstyrning i stället för att behöva justera stången på wastegateklockan.
Har ett grundladd på 0,75 bar injusterat på klockan, men jag vill smidigt kunna justera upp till maxgränsen för
bränslechipet på 0,9 bar om andan faller på.

Valet har fallit på en pysventil från ATM, den vet jag att den funkar och ger 100% stabilt laddtryck då jag kör med
sådan på vinterkärran.

Har svarvat lite rostfria distanser och skaffat rostfria skruvar och muttrar samt rostfria rörklammor. Tanken
är att dessa ska skruvas i avskärmningen för luftfiltret och de gummerade klammorna ska hålla om slangen till
och från pysventilen på var sin sida om den.

Har även handlat rostfria slangklämmor och armerad bränsleslang till ändamålet. Vill inte köra silikonslang till
detta då jag råkat ut för att Samco slangen jag hade tidigare sprack med skenande ladd som följd! Som tur var
såg jag att laddtrycksmätaren stack!




Pysventilen i fråga:http://atechmotor.com/universal/turbo-o ... lerventil/




Grejerna och hur det är tänkt att det ska sitta:

Bild

Bild
#1219509
White skrev:
Schmoyoho skrev:Du litar inte på att låta Volvo byta rutan åt dig?
Jo Volvo ska byta rutan. Beställde bara hem rutan för att vara på säkra sidan så den inte hinner utgå ur sortimentet.
Är det risk för det?? Jag har funderingar på min framruta, den är fruktansvärt blästrad (45000 mil). Det finns väl "pirat" att köpa kanske. Får man fråga det du betalade för den??? Det är kanske samma ruta till 740, eller i alla fall samma prisklass.
Tittade lite på bilderna du lagt upp, Vad gör du när du inte putsar?? Den är ju finare än en ny, Skulle inte ha hjärta att ställa min 745-a i närheten av din 940.... :-O)
#1219665
lennarte skrev:
White skrev:
Schmoyoho skrev:Du litar inte på att låta Volvo byta rutan åt dig?
Jo Volvo ska byta rutan. Beställde bara hem rutan för att vara på säkra sidan så den inte hinner utgå ur sortimentet.
Är det risk för det?? Jag har funderingar på min framruta, den är fruktansvärt blästrad (45000 mil). Det finns väl "pirat" att köpa kanske. Får man fråga det du betalade för den??? Det är kanske samma ruta till 740, eller i alla fall samma prisklass.
Tittade lite på bilderna du lagt upp, Vad gör du när du inte putsar?? Den är ju finare än en ny, Skulle inte ha hjärta att ställa min 745-a i närheten av din 940.... :-O)
Ja tyvärr är risken överhängande att den utgår. Ska köpa en till att ha i reserv för framtiden.

Uj! Minns inte exakt, och jag är på semester så jag kan inte kolla. Men det var runt 4000kr.

Haha! Jag kör betydligt mer än jag putsar.
#1219667
Tack, det räcker för mig. Jag tror nämligen att jag bara har trafikförsäkring, har ett stenskott också (passagerarsidan) så jag är rädd att den spricker med tiden. Tänkte byta själv, går kanske att hitta en bra begagnad. Ska ta reda på om det är samma ruta bara.
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 275
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]