Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1257181
Snyggt jobb med fälgarna, ser ju nästan pulverlackade ut! Jag är iof inte så förtjust i några av de senate fälgarna som kom till 940.
#1257368
Är faktiskt inte så förtjust i någon av de senare fälgarna. De känns lite som ett försök att anpassa sig till de nya trenderna med rundare former :). Tycker det passar bättre med de mer tidstypiska från 740/760. 80s for the win:)

Gällande högtalare blir det svårt att få en bra lösning med så små högtalare som sitter fast i pappen i dörrklädseln. Bästa lösningen för att lyfta ljudet lite ären kompakt baslåda att lägga under stolen eller en liten i skuffen...

#1257475
Blev trött på att ha diverse grejer löst och spridda i bilen, så jag rotade fram en plastback ur
gömmorna så man kan ha allt samlat på ett ställe.

Lite "bra att ha" grejor som: Motorolja, ATF, kylarvätska, startkablar, första förband, bränslerelä,
tändmodul, hushållspapper och rattkrycka.




Bild

Bild
#1259309
Bytte ju till justerbart Panhardstag med polybussningar för ett par år sedan. Är ju
ett tag sedan nu, så allt i bakvagnen borde ha "satt sig" efter justeringen. Mätte
upp centreringen av axeln i kväll med hjälp av en aluminiumlinjal och talmeter.

Resultatet var knappt en halv millimeters avvikelse mellan de båda sidorna, så jag
är jättenöjd! :)




Alulinjalen som jag mätte mot:

Bild




Vänster sida:

Bild




Höger sida:

Bild
  • 1
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 275

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]