Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#627262
breakdown89 skrev:Tummen upp för ett bra jobb och riktigt snygg bil!
Tack! :D
Lika bra att göra så bra man förmår från början, så slipper man förhoppningsvis göra om... :wink:



Camel skrev:Jag imponeras av att du lägger ner seriöst jobb på detaljerna som t.ex. blästring och ytbehandling av div. detaljer. Kompletteringarna i elsystemet är föredömligt utförda och kan väl betraktas som bättre än original. Reparationen av batterikabeln var intressant, har ej själv provat att löda denna typ av kabelsko men det kan vara bra att veta som ett tips. Roligt att följa denna tråd och tack för att vi får se lite bilder. Känns bra att en 945 får ett förlängt liv. Önskar dig många sköna vår- och sommarturer med bilen. :D

Har man nu lagt ner mycket jobb på motorrummet, ja resten av bilen med för den delen, så ser det så sjaskigt ut med fula rostiga
delar lite här och var! Är en del kvar att göra givetvis, men i det stora hela är jag nöjd!

Som jag nämnt tidigare är jag absolut INGEN klippa på just elbiten, men jag gör så gott jag förmår och tycker verkar vettigt.

Det var bla min far, som arbetat som Volvomekaniker i 49år, och några andra som är "gamla i gamet" så att säga, som tipsade mig
om detta med batterikabelskon. Dom sade att dom löddat åtskilliga glappande kabelskor på det viset genom åren med gott resultat.

Klar man måste ha med bilder! :-)-)

Tack tack! :D
#641212
Tror du hittat en kvarglömd fabriksny bil någonstans och bara låtsas att du gjort vid den :)

Ser väldigt fin ut.
Just idag funderade jag lite på att göra vid min en del, speciellt lister och plast (svart), ser ut som att du lagt en del jobb på det på din bil. Får man fråga vad du använder för medel? (kanske står i tråden, har inte lusläst).

Sedan såg jag din snygga kabeldragning längre bak i tråden. Var köper du material som robotslang, gummigenomföring, krympslang och silikon etc.?

Hur långt har den rullat?
#641287
robinmoppe skrev:kanonfin bil du har :)
Tack! :D



2444ever skrev:Tror du hittat en kvarglömd fabriksny bil någonstans och bara låtsas att du gjort vid den :)

Ser väldigt fin ut.
Just idag funderade jag lite på att göra vid min en del, speciellt lister och plast (svart), ser ut som att du lagt en del jobb på det på din bil. Får man fråga vad du använder för medel? (kanske står i tråden, har inte lusläst).

Sedan såg jag din snygga kabeldragning längre bak i tråden. Var köper du material som robotslang, gummigenomföring, krympslang och silikon etc.?

Hur långt har den rullat?
Katten! Nu kom du på mig! :P
Haha! Skämt å sido... Det finns skavanker på den, tro mig! Inget större, men det syns att den är använd. :wink:

Tack! :D

Jo, just plast och gummi har en tendens att se allt annat än fräscht ut om man inte håller efter! :-O)
Jag brukar gå över dessa saker en eller två gånger per säsong med ett medel som heter Armor All Protectant. Det är ett
tynnflytande medel som tränger in i materialet i stället för att ligga som en klistrig, fet hinna utanpå, dessutom skyddar det mot
UV strålning.

Material till kabeldragning köper jag hos lokala el-affären. Gummigenomföringen satt i bilen, annars bör sådana gå att köpa på Volvo.
Silikonet tar jag vad passande jag har hemma.

Bilen har rullat 20 200mil! Alltid servad på Volvo innan min ägo och av mig var 750e mil i min ägo. Kör INTE vinter med den!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 275

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]