Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1555762
Helt rätt. Skoj att den rullar på än :-)
#1555775
Intressant att se att de har med de senaste tre besiktningarna på protokollet.

Skönt att kvalitetsbilen rullar på fint, trots anmärkningen. 😊

Var rädd om den, jag har en likadan, (fast sedan) och uppskattar den mer och mer efter provkörning av många nya(re) bilar.

En liten fråga: Är du fortsatt nöjd med sommardäcken (Primacy 4)? Hur långt har dem gått nu
Hur upplever du slitaget och ljudnivån? Verkar de ha bra slitstarka?

Jag kommer nämligen att troligen byta till dessa när Sava Intensa HP är färdiga att bytas.
#1555781
Volvoold skrev:Intressant att se att de har med de senaste tre besiktningarna på protokollet.

Skönt att kvalitetsbilen rullar på fint, trots anmärkningen. 😊

Var rädd om den, jag har en likadan, (fast sedan) och uppskattar den mer och mer efter provkörning av många nya(re) bilar.

En liten fråga: Är du fortsatt nöjd med sommardäcken (Primacy 4)? Hur långt har dem gått nu
Hur upplever du slitaget och ljudnivån? Verkar de ha bra slitstarka?

Jag kommer nämligen att troligen byta till dessa när Sava Intensa HP är färdiga att bytas.
Ja den anmärkningen är jag inte speciellt bekymrad över. :-)

Ja jag gillar 900 serien. Rejäla, lättskruvade bilar.

Jag är jättenöjd med däcken! Har svårt att se att dom kunde bli bättre faktiskt.
Tycker dom är bra på allt! Tysta, bra väghållning och hyggligt slitstarka.
#1555789
Kul att höra att du fortsatt är nöjd med däcken.

Jag har haft möjligheten att jämföra två helt identiska bilar där den ena hade Goodyear EfficientGrip Performance 2 och den andra Michelin Primacy 4, och det var stor skillnad i avseende på däckbuller med fördel till Michelin.
Så du gjorde ett bra val där.
#1577139
@White, Så länge är det faktist få som äger sina bilar, antar att den inte gärna skulle säljas? Fantastiskt att ha ett klassiker som hobbybil där
#1577152
Har beställt tid för hjulskifte. Första lediga tid 30/4.

Har även beställt motorolja för ett oljebyte, och köpt oljefilter och pluggpackning.
Köpte även några brickor för att shimsa fästena till fjäderbensstaget.

Oljetryck och vacuum ligger som vanligt, så inga konstigheter där. (Bra att ha koll på)

Det har blivit en del mil på mätaren...




Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]