Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1441589
Bytt på däckverkstad tidigare antar jag?
Jag hjälpte en avlägsen bekant att byta hjul på hennes V70 en gång... 1m dragskaft och jag fick ändå stå och hoppa på den med mina 100kg innan dom släppte. Alla 20... Otroligt nog klarade sig både gängorna och bultarna, men jisses... Dom måste varit dragna med typ 6-700nm....
#1441591
Lucif3r skrev:Bytt på däckverkstad tidigare antar jag?
Jag hjälpte en avlägsen bekant att byta hjul på hennes V70 en gång... 1m dragskaft och jag fick ändå stå och hoppa på den med mina 100kg innan dom släppte. Alla 20... Otroligt nog klarade sig både gängorna och bultarna, men jisses... Dom måste varit dragna med typ 6-700nm....
Bytt på Volvo faktiskt. Ja jag vettefan hur många Nm dom dragit med, men det var helt sjukt. :-o
#1447284
Hur upplever du de nya sommardäcken, ( Primacy 4) nu efter en tids körning?

Jag tänker på främst med avseende på däckbuller? Hur står de sig jämfört med andra däck du haft?
#1447298
Volvoold skrev:Hur upplever du de nya sommardäcken, ( Primacy 4) nu efter en tids körning?

Jag tänker på främst med avseende på däckbuller? Hur står de sig jämfört med andra däck du haft?
Jo dom är helt kanon faktiskt. Går tyst och fint och bjuder inte på några obehagliga överaskningar.
Svårt att säga om dom skiljer sig något från Primacy 3 som jag körde med innan. Men dom var jag
också jäkligt nöjd med så.

Kan lugnt säga som så, att Michelin är dom utan konkurens bästa däcken jag kört med överlag.
Har genom åren hunnit testa en hel del, så man har ju att jämföra med så att säga. Jag kan inte
annat än att rekomendera både Primacy 3 och Primacy 4.
  • 1
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 275
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]