Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#1246207
Har inte kunnat släppa det här riktigt med det något förhöjda lambdavärdet!

Allt tyder ju på avgasläcka då stiften såg fina ut, men jag vill vara säker. Sagt och gjort så
tog jag och mätte upp lambdasonden. Den pendlar så fint mellan 0,1 och 0,9 volt och ligger
mest runt 0,5, helt perfekt med andra ord. 0,47V är ju lambda 1 viket man strävar efter.
Användarvisningsbild
av White
#1246530
Då sitter det ny vindruta i bilen nu, vilken skillnad det blev mot den gamla "blästrade"!

Var lite orolig att det skulle vara rost på undersidan av torpedplåten, vilket det brukar.
Dock har rostskyddet jag fått gjort på bilen antagligen räddat den då den var 100%
rostfri!




Torpeden bortplockad och losskärning av gamla rutan på -G! Det bruna är rostskydd
och INTE rost!

Bild





Rutan bortplockad.

Bild

Bild





Undersidan på torpedplåten.

Bild

Bild





Nya rutan!

Bild




Nya rutan på plats!

Bild





Fortfarande Pilkington som gör rutorna.

Bild




Lambda låg ju lite i högsta laget (1,04) på besiktningen. Då alla andra värden låg kanon
misstänkte jag avgasläckage, så jag drog åt avgasklammrarna en smula till. Fick nytt
avgasprov gjort på Volvo i dag ock alla värdena låg helt kanon. Lågt CO och CO 2500,
lågt HC och bra lambda samt ett helt perfekt CO2 på14,6.

Bild
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 275

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]