Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
#544702
Japp, lagerbytet vart kalasbra... näst på listan var att byta termostat, då motortempen betedde sig lite som den ville, ibland fick jag kanonbra värme, ibland för mycket, ibland för lite och ibland lite upp och ner.

Ser ut som att förra ägaren har haft det vanliga problemet med torx-skruvarna, inget krångel för mig iallafall, bägge släppte så fint så
Bild

Ny VS Gammal.... den gamla var oerhört lätt att "öppna" så att den spökade är jag inte förvånad över
Bild

Sedär, normal temp!
Bild
Användarvisningsbild
av Dalmans
#545303
Utförde lite hastighetsutövning på hemvägen från jobbet idag och det höll på att sluta i skogen, bilen vart fruktansvärt vinglig och otäck att köra.

Undrar hur man ska lägga fram åt sambon att man behöver ett väghållningskitt med sänkfjädrar och sportdämpare för typ 5000 spänn :) har ni några förslag?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#545319
Dalmans skrev:Undrar hur man ska lägga fram åt sambon att man behöver ett väghållningskitt med sänkfjädrar och sportdämpare för typ 5000 spänn :) har ni några förslag?
Köpa fjädrar och dämparsats från http://www.chassit.se, den mjuka och alltså vettiga för bilar i normal trafik får man loss för 4100 + frakt.
Användarvisningsbild
av päpplet
#545327
nej låt dig inte luras av komfort som argument, sportbilar ska vara stötiga :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]