Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#1182093
Schmoyoho skrev:Snålt med P3:or som har bensinfemmor så det måste ju vara diesel. Och eftersom du har en V70 måste det nog vara en XC60 för att vara ett nog stort uppbyte för att vara ekonomiskt försvarbart...?
Ska du sätta griller i huvudet på mig nu innan jag ens hunnit hämta bilen? Jag har funderat många ggr i de banorna kan jag säga :roll: :oops: Men jag insåg att vi aldrig kommer få plats i en XC60 utan att jag kör runt med takboxen konstant, funderade på V90 men fick sedan ett riktigt bra erbjudande på denna.

En 10 månader gammal XC70 my 16 summum classic. D4 AWD aut med polestar, dragkrok, VOC, tonade rutor, parkeringshjälp även fram, eluppvärmda spolarmunstycken, el-barnsäkerhetslås. m.m.

Då jag insåg att en V90 med motsvarande utrustning netto skulle kosta mig åtminstone 200 tkr till så kändes det som ett bra val. Får köra den ett gäng år innan det finns ett utbud med beggade V90 3-årsbilar och sen fundera på byte igen.
Byter ändå upp mig 9år och byter till en XC så det är ju en annan bil även om den bygger på V70II. Inredningsmässigt så är det en ny bil med sensus, digitalt instrument, annan ratt osv och utrustningsmässigt är det på en helt annan nivå. Så kanske inte det mest upphetsande bilbytet men nog det mest ekonomiskt försvarbara jag kunde göra i dagsläget när det kom till att byta bil.
Så har mina tankar gått.

Bilder får ni i alla fall vänta med tills jag hämtat bilen :wink:

mvh
Anders
av Schmoyoho
#1182686
V70 -08 till XC70 -16 är ju ändå ett respektabelt byte det också :-)-) Nu är det helg, så när kommer bilderna? Är det någon skillnad på fart i drivlinan mellan 2,4D och D4 AWD?
Användarvisningsbild
av Brainy
#1182881
Bild

Bild



Har inte tagit några riktiga foton än så där kom bara några snabba med mobilen.

Har beställt ett exteriört designpaket så får ta och skriva i en egen garagettråd då.

Sen ska dessa i på en gång

Bild

Angående drivlinan så kan jag inte påstå att jag klivit på fullt än plus att jag är van med manuell men jag tänker att eftersom båda har polestar så har den nya 15hk till men att awd'n och automaten stjäl en del ihop med lite tyngre bil så att de ska vara rätt likvärdiga i slutändan.
Sen är det ju nyare motorgeneration så den ska ju dra mindre soppa än den gamla.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1325340
Två år efter jag sa att den skulle säljas och 8 år efter inköp så är den nu såld! Fick aldrig tummen ur och la ut den till försäljning men fick i veckan ett bra bud för den (med 17”-fälgar) och sen var det sålt.

Nu har jag förvisso lagt lite pengar på den utöver vanliga slitdelar och service, men inget överdrivet. Utifrån det så tycker jag att en värdeminskning på 121tkr mot för vad jag betalade för den för 8 år och tre månader sedan är riktigt imponerande! 15tkr om året där de enda verkstadsbesöken (utöver service) som inte gått på garanti/förlängd garanti är en uppsättning bromsbelägg fram (byttes själv hemma i garaget) och ett hjullager så sent som i våras.

Edit: har bytt till en bättre begagnad LMM för någon enstaka tusing med.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]