Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1074275
Gillar också den beige inredningen i min bil, känns mer premium än standard-svart ^^

Men man får ju ta nackdelarna också, fast det är det värt ;p
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1074388
Samma här, därför det fick bli att investera i en textiltvätt också, men den lär ju ha fler användningsområden än bara bilen ändå så ^^
Användarvisningsbild
av grillchips
#1074456
Jag köpte hem en våtdammsugare häromveckan, en Kärcher MV2, för att rengöra soffan. Textiltvätt i all ära men kände att det var lite dyrt. Satan vilken maskin! Lite bökigt att köra allt textilmedel för hand men med tanke på vad jag "sparade" så är det bannemej värt det.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1096848
Svängde av motorvägen i eftermiddag och bromsade då samtidigt som jag svängde rätt kraftigt och hörde ett misstänkt ljud.

Genom fälgarna så såg bromsbeläggen fina ut så misstanken drogs efter lite konsultationer till ett inre belägg.
Sagt och gjort var det bara hissa upp bilen och börja skruva.

Höger fram:
belägg.jpg
belägg.jpg (60.3 KiB) Visad 804 gånger
Det yttre belägget hade börjat kärva så antagligen hade det inre slitits mer pga det. Vänster fram var så var både yttre och inre jämnt slitna men något mer slitna än det yttre på höger sida.
Surt sa räven men efter 14k mil så känns det ändå ok att byta belägg i fram.
Bilen får stå kvar på lyften över natten och jag hänga på låset på Volvo imorgon och köpa belägg.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1172262
Hej,

efter en mindre rolig incident så kom bilen idag tillbaka från plåtverkstaden...

6 veckor utan tvätt hade jag hört tidigare när jag lackat, men 3 månader!? Beror det på den "Miljövänliga" lacken eller är de överförsiktiga tänker jag, vad tror ni?

Lär bli att skölja av bilen varje kväll så inte smutsen hinner fastna :mrgreen:
55.jpg
55.jpg (408.58 KiB) Visad 764 gånger
56.jpg
56.jpg (236.92 KiB) Visad 761 gånger
57.jpg
57.jpg (251.31 KiB) Visad 757 gånger
#1172277
Tror de är försiktiga i överkant. All lack i princip är vattenbaserad och "miljövänlig" numera.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]