Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eldaria
#20792
Lite Beskriving.

Bilen är ifrån 94, den har ungefär 29500km på nakken.
Jag köpte den i bärjan av Augusti, då motorn trillade ur min 60 hästar, 1.0L 3 cylindriga Suzuki Swift, och jag har sedan jag var en liten pojke velat ha en Volvo. :D
Så varför inte en 226 Hästars, 2.3 liters 5 Cylindrig Volvo, specielt nu när bensin priserna är så låga. :roll:

Den här är tilverkad i Belgien, men är Amerikans modell, så orginalt hadde den Miles istället för Kilometer, men dom bytte Instrument panelen före jag köpte den, då den inte fungerade.

Den har Full Läder, Ock den kör jätte bra, har redan varit i Tyskland och toppade den på 240km/t den lät som en Jet motor när man kom up över 180, men låg vid 240 mer stabilt på vägen än min Suzuki gjorde vid 110.
Var kul at susa förbi Mercedes, BMV. :-)

Det skulle vara Lyx modellen, så den har fullt läder, El Hissar och andra finesser.

Jag är väldigt glad för min nya Volvo.
Den har lite små grejor som jag ska fixa, så har investerat i Haynes Boken, och läser en massa inläg här på Forumet.
Användarvisningsbild
av frilins
#20800
Jättefin!
Väldigt bra skick, lacken ser ny ut.
Ser att du ironiserar över bensinpriset, drar bilen mycket bränsle?
Om så, tycker du ändå det är OK?
Använder du bilen till vardags?
Användarvisningsbild
av eldaria
#20807
Jo, jag tycker den drikker lite mycket, den drar 11L/100km Det är vid Blandad körning.
Men det är ju en mycket större motor, än vad jag är van vid.
Och så är jag också lite glad för at trycka på pedalen. :-)
Nån föreslog mig att lägga en trä kloss under gas pedalen, ;-)
Användarvisningsbild
av frilins
#20809
Jo det är klart att om man har resurser är det kul att använda dom! :D
Användarvisningsbild
av eldaria
#20876
Jag använder bilen till at åka till jobbet och tilbaka.
Jag kan inte vara utan en egen transport även om jag bara har 24km eller 20 minuter till jobbet och bor i en storstad.
Jag jobbar skift, och kan inte komma till jobbet på dom tiderna med offentlig transport.

Vad jag tycker är lite konstigt är att om jag och frugan bara vill in till stan och handla, så kostar det mig 2.5Euro att ta bussen, dvs, varje väg, så totalt 5 Euro, per person, och det ville ta mig ungefär en halv timme.

Tar jag bilen, så kostar 2 timmars parkering i garage i center 4.8 Euro.
Bensin och förbruk, ja det kostar väl 1 euro, kanske 2.

Så Ja jag har komfort i bilen, och om man är 2 personer så är det till och med billigare.
Tycker det är lite löjligt.

Men men....

Lite mer om bilen.

Ska ha fixat lite olika grejor, på listan just nu är.

-Handbroms, tar inte ibland spcielt inte backåt, några gånger kan man dra den hela vägen ibland inte.

-Det luktar avgas inne i bilen när man stannar vid rödljus, eller bara står stilla, har sett at där kommer avgas från nån stans i motor rummet, ska bara hitta vart, harr satt dit ett nytt kupé filter, (Det fattades helt när jag köpte den), det hjälpte lite.

-Tycker bilen är rätt snygg redan, men har övervägt en spoiler bak, Xeon ljus, LED till bak och broms ljus. Men vet inte helt, är öppen för förslag.

-Vill gärna ha ett annat ljud system i bilen, sitter ett orginalt Volvo system, men den funkar inte så bra längre, CD växlaren är död, och radion tappar bort sig ibland, byter mycket kort till andra kanaler, och svajar i ljud kvalitet, men bara på Radio, inte kassett.
Har övervägt att bygga en Car-PC eller nått sånt, men det blir plånboken som får avgöra.
Just nu använder jag min iPaq Pocket PC till at spela MP3 med en kassett adapter.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]