Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#19139
Som ny på forumet så får väl även jag visa upp vad för nåt jag kör med om dagarna :wink:

Klicka för större bild.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Kommentera gärna!

--------------

Jag (tanten) har en 244GL -84 som är under rullande renovering, och nu senaste bilen är en 245 -89 som skall fixas till för att tjänstgöra i vinter.
Användarvisningsbild
av Malcolm x
#19140
Coolt.
På andra bilden i huset bakom har jag gjort lumpen..... :lol:
Användarvisningsbild
av Ramon
#19144
Snygg 240 :D Den är inte sönderstylad, utan snyggt, rent och diskret stylad och lacken ser ju ut att vara i toppskick!
Användarvisningsbild
av Hilmer
#19145
Tackar! :D

Bilen är ju inte på långa vägar färdig, men ska förhoppningsvis komma ett ordentligt steg i rätt riktning i vinter om allt går enligt planerna.
För det är bara att konstatera att det är väldigt svårt att göra färdigt en bil som används dagligen...
Användarvisningsbild
av Ramon
#19172
Okej, intressant :D Får man fråga vad du har för planer för bilen? Eller är det topphemligt :lol: Ska bli kul att följa detta projekt!
Användarvisningsbild
av Hilmer
#19175
Tanken är att jag ska få gjort allt det som tidigare inte blivit gjort pga att den används som bruksbil, det funkar inte att ha samma bil som projektbil och till att fara fram och tillbaks till jobbet...

Finns en del som behöver åtgärdas efter lackeringen i somras.
Motor/låda ska ses över, alternativt bytas ut mot något roligare.
Lister och stötfångare ska bytas/kompletteras.
Underredet av bilen hade behövt en kompletterande rostskyddsbehandling.
Sen är det ju en massa annat smått och gott, byta stötdämpare, uppgradera bromsarna fram och en hel drös med bussningar behöver bytas.

Så det finns saker att hitta på :wink:
Användarvisningsbild
av Ramon
#19183
Okej, så du har att göra på fritiden ett tag framöver :lol: Uppdatera gärna denna tråd i takt med att projektena framskrider! Det är alltid kul att läsa och titta på bilder hur det blev osv. :D Lycka till :wink:
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
#20017
Den där bilen är så vacker!
av Kojje
#20635
Riktigt fräsh gammal goding du har ser ut som en -84:a eller är jag helt ute och cyklar?
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar