Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#20639
Kojje skrev:Riktigt fräsh gammal goding du har ser ut som en -84:a eller är jag helt ute och cyklar?
Bilen är ursprungligen en GL från -81.
av Kojje
#20643
Hilmer skrev:
Kojje skrev:Riktigt fräsh gammal goding du har ser ut som en -84:a eller är jag helt ute och cyklar?
Bilen är ursprungligen en GL från -81.
Hehe ja där ser man vad fel det blev välvårdad är nog det minsta man kan säga om den iaf :wink:
Användarvisningsbild
av Hilmer
#20644
Kojje skrev:
Hilmer skrev:
Kojje skrev:Riktigt fräsh gammal goding du har ser ut som en -84:a eller är jag helt ute och cyklar?
Bilen är ursprungligen en GL från -81.
Hehe ja där ser man vad fel det blev välvårdad är nog det minsta man kan säga om den iaf :wink:
Välvårdad vet jag inte om man ska kalla den, där är lagts måånga timmars arbete både vad det gäller rostlagning, maskinellt och sist men inte minst på lackeringen som gjordes i somras.

Men den kommer troligen eller iaf förhoppningsvis hållas efter bättre hädanefter :wink:
Användarvisningsbild
av Hilmer
#27924
Tyvärr blev det som det blev och bilen rullar även i vinter...
Men det kan bli lite uppdateringar trots detta :)

Har nu i dagarna fixat till mina "angel eyes", hade tidigare dioder till att driva dessa men de ville inte vara med längre.
Dessutom lyste de alldeles för svagt.
Numera har jag tagit allt ifrån BMW:s insats, så som det fungerar på dessa har jag det också nu.
Xenonljuset består av delar från E46 med hel/halvljusfunktion och fungerat klanderfritt i drygt två års tid nu.
Tyvärr finns det ju inga klarglas att få tag på till 240, annars hade nya strålkastare varit på gång med dubbla insatser.

Demonterat innehållet från strålkastarna från E39:
Bild

Lampan med optisk kabel (heter det så!??):
Bild

Monterat i strålkastaren:
Bild

Och så här blev det:
Bild

Inte så tokigt tycker jag:
Bild

Och två bilder på mina xenonlampor, nytända därav att dom är så blå:
Bild
Bild
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]