Sida 1 av 2

Maskirovkas 745 II: The Machine Spirit is alive.(UD6/8-08)

Postat: tor 04 okt 2007, 23:42
av Maskirovka
Preludiumet till detta skådespel finns i denna tråd:Maskirovkas 745



Revelations of the Machine Spirit


En mörk natt satt Maskirovka och grubblade. Listan över allt som behövde åtgärdas på den röda bilen var i samma dimensioner som en telefonkatalog. Budgeten var torpoderad, bombad och sänkt.
Så en dag rotade han på vinden efter några gamla Modesty Blaise tidningar. I all bråten fann han en gammal bok. Med texten skriven i blod.
Den hade tillhört en gammal trollgubbe. I den fanns en formel för att förvandla bilar. Maskirovka testade. Och dokumenterade resultatet.

BildBild Bild


Lite andra profilbilder på den
BildBild

Inredning förarplats
Bild

Egentligen gick det till såhär:
Jag insåg efter ett tag att jag inte skulle kunna slutföra mitt arbete med den gamla bilen. Det var helt enkelt för mycket att göra. Jag hade varken tid, resurser, utrustning eller kunskapen för att göra det jobb som behövdes. Så det blev att skicka det gamla varaket till bildemonteringen.

Istället köpte jag en 745 -91:ans modell. Denna var verkligen i det skick jag villa ha. Knappt nån rost alls, välskött och i allmänt "mint condition".
Visserliggen är det "den lilla motorn" (2.0:an), Men det gör inte mig nåt. Ska ha den att kära till och från jobbet med.

Och ja. Jag erkänner.
Jag tog mig vatten över huvudet, och tvingades ge upp.^^


I denna tråd kommer jag skriva om det fix pch fippel jag kommer göra framöver.
kanske lite tärningar och sådant smutt^^

Postat: fre 05 okt 2007, 19:33
av Mattsvart
hahahahah :D roligaste jag läst på ett tag :D

Postat: mån 08 okt 2007, 18:26
av Maskirovka
Det intressanta med bilen är att jag upplever det som det krövs mer av föraren för att köra den.
Iochmed att motorn är mindre, en 2.0:a, så blir det lite annat mönster i växling och liknande.

Har ju lärt mig köra bil först i farsans L200 dieseljeep och sedan i en V70 160hk dieselmonster^^

Och satan i gatan vad den blev grann efter att ha gått över den med vaxet och polishen :D

Postat: mån 05 nov 2007, 00:50
av Maskirovka
Nu har Maskirovka ÄNTLIGEN tagit körkortet :D
Uppkörningen klarades lördagen den 3 November anno domine 2007.

:D:D

Postat: mån 05 nov 2007, 09:13
av Gizz
Grattis till lappen. Håll hårt i den så den inte försvinner nu bara :)

Postat: mån 05 nov 2007, 16:15
av Nexus
hakar på Gizz och säger grattis till körkortet. (D)

Postat: tis 06 nov 2007, 16:34
av Maskirovka
Tackar tackar :)

Re: Maskirovkas 745 II: The Machine Spirit is alive.

Postat: sön 08 jun 2008, 22:11
av Maskirovka
Jahaja. Det var ett tag sedan Jag skyller på värnplikten ^^

Det har hänt lite småstöriga grejer med bilen det sista. Signalhornet har gett sig och...lambdasonden verkar ha fått spatt :(
Iövrigt är det lite projekt på gång. Jag har definitivt lessnat på den svaga, bränsleslukande B200-motorn nu. Nu är jag på jakt efter en vettig B230F motor.
Takluckan ska repareras typ nästa helg (eller helgen därpå)

Därtill letar jag efter ett par nya backspeglar. Högerspegel är "lessen" :/
Nya fälgar införskaffade dessutom :) (Fick en uppsättning billigt av en kompis)

Det är väl lite hur läget ser ut nu.

Nån btw som vet vart man kan få tag på en snygg svart uppsättning sätesöverdrag?. Tycker den bloaktiga skär sig lite mot det i övrigt svart/vita temat på bilen.

Re: Maskirovkas 745 II: The Machine Spirit is alive.(UD6/8-08)

Postat: tis 17 jun 2008, 18:20
av Maskirovka
Dåså.
Bilen nu på verkstad för att försöka komma till rätta med varför den drar uppemot 1.5 - 2 liter milen och har motorkraft som en moppe.

Re: Maskirovkas 745 II: The Machine Spirit is alive.(UD6/8-08)

Postat: ons 18 jun 2008, 19:50
av Maskirovka
Bilen är nu klar. Den defekta luftmassemätaren är ersatt med en ny och fungerande.
På torsdag ska jag hämta den (då får jag ledigt från lumpen för att fira midsommar. Även militärer firar midsommar :D )