- sön 08 okt 2023, 03:46
#1557138
Plötsligt stod det såhär på skärmen för nån vecka sedan

Och ja, det datumet har ju passerat. Det hann också tidigareläggas, så i fredags eftermiddag var det dags i ett regnigt Göteborg.

Åkte dit, pratade med sälj, blev hänvisad till service, pratade med service, blev hänvisad till sälj, och fick till slut fram bilen.

Model 3 Long Range AWD 2020
-Uppgraderad Autopilot
-Helsvart premiuminteriör
-Solid Black (PBSB)
-18" Aero-fälgar (Båda uppsättningarna
Noterade att den hade trådlös mobilladdare installerad, samt att det gick att aktivera Summon i inställningarna. Trodde inte det var aktivt i Sverige då det stod under "kommer snart". Har inte testat iofs så kanske inte funkar.
Bild från lördagens frukostladdning vid McDonalds i Kristinehamn

Internet talade också om hur man kunde kika på andra streamingtjänster utöver Netflix och Disney+, så det fick bli lite HBO Max på ett av stoppen.

Nu är jag hemkommen till Umeå och bortsett från att jag av navigationen blev utlurad av på små grusvägar som inte ledde någonstans och därav hamnade i en laddkö vid en liten liten laddstation så flöt det på smidigt ändå.
Strax under 130 mil totalt, 7 laddstopp (ett på Circle K, resten Tesla) av varierande längd totalt ca 2h. Startade med 94% i Göteborg och kom hem med 58%, laddade upp mer än nödvändigt på sista stoppet då vi inte fått hem någon laddare än. Men förbrukningen hamnar iaf norr om 2,1kWh/mil. Dock mycket motorvägsfart, ganska mycket av det är 120km/h-sträcka. Även mycket blåsigt så lär varit en del motvind.
Totalt 226 kWh laddat, kostnad 1145kr. Priserna varierade från 3,15kr/kWh till 5,65kr/kWh där Circle K var dyrast. Tesla var billigare i söder än i norr.
Laddningen var inga problem, lite meck hos Circle K då jag skulle aktivera deras autoladdning men var igång efter ca 5 min så inget att haka upp sig på, engångsgrej dessutom. Toppnotering i laddhastighet 248kW hos Tesla i Söderhamn.
Så.. i övrigt då? Jag har några saker jag ska ta med Tesla och se vad dom säger.
1. Automatiska torkarna funkade inte, dvs inte alls. Hände ingenting, så fick köra manuellt. Kunde alltså inte ens ge dem en chans. Ser att plastbiten runt kameran sitter lite dåligt så jag misstänker att kabel/kretskort tagits lös under rekond eller service och sen missats. Nu när jag tänker efter kunde jag inte se någon front-kamera när jag kikade tog upp kamerorna, så det kanske är så.
2. Ratten tycks inte stå rakt
3. Bilen drar en aning åt sidan. Får väl se om dom kan tänka sig att dra till med en hjulinställning utöver att ordna ratten, det är ju trots allt bara en dag sen försäljning och vi har ett års garanti.
Så deras stora fina kontroll dom påstår sig göra kanske inte var så omfattande ändå, vem kunde ha anat
Får väl se om det blir så mycket till garagetråd, har inga enorma planer. Men lite saker blir det iallafall, först ska dock Passaten göras iordning för försäljningen. Fortsättning följer!
Just det, namnet Enemy är pga regnumret. Förhoppningsvis förblir vi vänner. Bilen hette F1an i appen när jag hämtade den. Snuskig göteborgare eller nån som bara tycker den är som en liten F1 bil?

Och ja, det datumet har ju passerat. Det hann också tidigareläggas, så i fredags eftermiddag var det dags i ett regnigt Göteborg.

Åkte dit, pratade med sälj, blev hänvisad till service, pratade med service, blev hänvisad till sälj, och fick till slut fram bilen.

Model 3 Long Range AWD 2020
-Uppgraderad Autopilot
-Helsvart premiuminteriör
-Solid Black (PBSB)
-18" Aero-fälgar (Båda uppsättningarna
Noterade att den hade trådlös mobilladdare installerad, samt att det gick att aktivera Summon i inställningarna. Trodde inte det var aktivt i Sverige då det stod under "kommer snart". Har inte testat iofs så kanske inte funkar.
Bild från lördagens frukostladdning vid McDonalds i Kristinehamn

Internet talade också om hur man kunde kika på andra streamingtjänster utöver Netflix och Disney+, så det fick bli lite HBO Max på ett av stoppen.

Nu är jag hemkommen till Umeå och bortsett från att jag av navigationen blev utlurad av på små grusvägar som inte ledde någonstans och därav hamnade i en laddkö vid en liten liten laddstation så flöt det på smidigt ändå.
Strax under 130 mil totalt, 7 laddstopp (ett på Circle K, resten Tesla) av varierande längd totalt ca 2h. Startade med 94% i Göteborg och kom hem med 58%, laddade upp mer än nödvändigt på sista stoppet då vi inte fått hem någon laddare än. Men förbrukningen hamnar iaf norr om 2,1kWh/mil. Dock mycket motorvägsfart, ganska mycket av det är 120km/h-sträcka. Även mycket blåsigt så lär varit en del motvind.
Totalt 226 kWh laddat, kostnad 1145kr. Priserna varierade från 3,15kr/kWh till 5,65kr/kWh där Circle K var dyrast. Tesla var billigare i söder än i norr.
Laddningen var inga problem, lite meck hos Circle K då jag skulle aktivera deras autoladdning men var igång efter ca 5 min så inget att haka upp sig på, engångsgrej dessutom. Toppnotering i laddhastighet 248kW hos Tesla i Söderhamn.
Så.. i övrigt då? Jag har några saker jag ska ta med Tesla och se vad dom säger.
1. Automatiska torkarna funkade inte, dvs inte alls. Hände ingenting, så fick köra manuellt. Kunde alltså inte ens ge dem en chans. Ser att plastbiten runt kameran sitter lite dåligt så jag misstänker att kabel/kretskort tagits lös under rekond eller service och sen missats. Nu när jag tänker efter kunde jag inte se någon front-kamera när jag kikade tog upp kamerorna, så det kanske är så.
2. Ratten tycks inte stå rakt
3. Bilen drar en aning åt sidan. Får väl se om dom kan tänka sig att dra till med en hjulinställning utöver att ordna ratten, det är ju trots allt bara en dag sen försäljning och vi har ett års garanti.
Så deras stora fina kontroll dom påstår sig göra kanske inte var så omfattande ändå, vem kunde ha anat

Får väl se om det blir så mycket till garagetråd, har inga enorma planer. Men lite saker blir det iallafall, först ska dock Passaten göras iordning för försäljningen. Fortsättning följer!
Just det, namnet Enemy är pga regnumret. Förhoppningsvis förblir vi vänner. Bilen hette F1an i appen när jag hämtade den. Snuskig göteborgare eller nån som bara tycker den är som en liten F1 bil?

Senast redigerad av 6 batmac, redigerad totalt 0 gång.
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009