Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1565536
Ytterligare en detalj för att underlätta släphärj, skruvar för täckluckan som går att justera med fingrarna istället för nåt redskap. Fick dessa printade av en trevlig medlem på Swedroid-forumet

https://www.thingiverse.com/thing:4572714

Jämförelse:

Bild

Före montering:

Bild

Efter montering:

Bild



Annars händer inte mycket, det rullar väl på. Ska in till Tesla igen efter nyår då det fortfarande finns tillfällen när bilen sprutar ur sig sval luft trots maxinställning. För det mesta funkar det bra dock. Mycket snö har vi, så har fått känna på den som vinterbil och den beter sig väl bra. Den släpper lätt bak men rätar upp sig snabbt igen.

Bild
Användarvisningsbild
av batmac
#1565698
Kan även konstatera att utrymmet under golvet i bagaget är praktiskt att ställa gasolflaskor i :)

Bild
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1565719
batmac skrev:Kan även konstatera att utrymmet under golvet i bagaget är praktiskt att ställa gasolflaskor i :)

Bild
Aha! En gasolbil! ;-)
Användarvisningsbild
av batmac
#1565727
EbbevonVolvo skrev: Aha! En gasolbil! ;-)
Javisst, en sån där miljöbil!
Användarvisningsbild
av batmac
#1565949
Går bra nu.. igår hade vi problem med värmaren igen. Körde max avfrostning 15-20 minuter, men kom ändå ut till en kall bil, även kalla säten. Fick åka iväg ändå. Bilen blåste sval luft hela vägen, resan var 2,5 mil. När jag rullar in på parkeringen på destinationen känner jag hur värmen börjar komma. Värmen får stå på medan jag uträttar ärenden och när jag kommer tillbaka är allt som vanligt.

Skulle lägga till ovanstående info i mitt serviceärende, måste då välja en ny tid, kollar fel eftersom datumslidern inte följer med när jag väljer "visa tidigaste tillgängliga tid" och poff så är min tid 16 februari istället för 9 januari. Går såklart inte att få tillbaka heller, för tiden verkar ha försvunnit på sekunden som jag bokade om den. Tesla säger att det är helt fullbokat tills dess så inget att göra. Finns ingen annan SC i närheten eller öht egentligen, och även om det funnits kan jag inte köra så långt för bara diagnostiken. Hade varit skillnad om det var ett konstaterat fel som bara krävde arbete, då hade jag kunnat offra mig och åka en bit.

Så ja, det påverkar en aning ändå att det strejkas. Umeå är ju tydligen också den platsen som har flest mekaniker ute i strejk.

Lite less blir man. Bara att hoppas inte värmaren lägger av helt under tiden, verkar ju vara den tiden på året alla ptc rasar...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1565951
Tråkigt att värmen strular nu när det är som kallast och lång tid till verkstadstid... Jag har inte provat själv, men det går ju att komma in i serviceläge själv och kolla felkoder. Det kanske kan ge en fingervisning om det är ett hårdvarufel. Annars kan du ju prova att starta om infotainment genom att hålla in båda ratt knapparna nästa gång det strular.
Användarvisningsbild
av batmac
#1565955
frasse4 skrev:Tråkigt att värmen strular nu när det är som kallast och lång tid till verkstadstid... Jag har inte provat själv, men det går ju att komma in i serviceläge själv och kolla felkoder. Det kanske kan ge en fingervisning om det är ett hårdvarufel. Annars kan du ju prova att starta om infotainment genom att hålla in båda ratt knapparna nästa gång det strular.
Jo jag har varit inne i serviceläget och kikat lite men inte sett något uppenbart. Försökte köra diagnostiken som jag gjort tidigare (då har testet varit godkänt) men nu ger den mig bara det här så jag vet inte om jag gjorde nåt fel eller om det är ett tecken på nåt:

Bild

Har stängt av bilen via skärmen, kört omstart med knapparna och växlat fram och tillbaka till vinterhjul (läst nånstans att det, åtminstone tidigare, var den djupaste omstarten man kunde göra). Men det var förvisso efter att det redan börjat värma. Jag får hålla tummarna. Men ja, när det närmar sig -30 vill man gärna ha värme :bored:
av Lövet
#1565959
Ring https://ecmtweaks.se/tesla-model-3-y-va ... meelement/ och kolla. Det är säkert inget som Tesla står för men om alternativet är en igloo till bil kanske det är värt det.

Finns några begagnde också: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0

(Jag är fullt medveten att detta är ett garantiärende och Tesla kommer fixa det när det väl blir dags)
Användarvisningsbild
av batmac
#1565964
Lövet skrev: tis 02 jan 2024, 16:27 Ring https://ecmtweaks.se/tesla-model-3-y-va ... meelement/ och kolla. Det är säkert inget som Tesla står för men om alternativet är en igloo till bil kanske det är värt det.

Finns några begagnde också: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0

(Jag är fullt medveten att detta är ett garantiärende och Tesla kommer fixa det när det väl blir dags)
Tack för tipset, om den lägger av helt lär jag vara så illa tvungen att göra nåt sånt om inte Tesla kan trolla fram nåt. Kan det tänkas gå på försäkring?
av Lövet
#1565966
batmac skrev: Kan det tänkas gå på försäkring?
Försäkringen brukar vara formulerad som att den inte täcker sådant som omfattas av garanti så jag vet inte riktigt hur det här skulle bedömas. Gisningsvis kräver de att du försöker gå via Tesla först.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]