Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1539180
grillchips skrev:@EbbevonVolvo, vi privatleasar vår Mini Cooper-elbil och ja, jag kan hålla med i att det inte känns som ens egna bil (för det är det ju inte, till syvende och sist). Men man kommer ändå långt på att bara hålla putsen uppe tycker jag. :) Låst ränta på privatleasingen? Den lilla detaljen hade vi inte en tanke på med vår kärra som nu kostar en tusing mer i månaden än vad vi signade upp på. Kompisen med den lite finare mercan jag talade om tidigare privatleasar sin också men lyckades låsa den - det var dock innan skiten träffade fläkten så att säga. Läropengar. :)
Jag frågade och fick mycket tydliga svar om vad som gällde. Fast pris som inte påverkades av mer än elbilsbonusen. Nu blev leveransen ändrad, skulle kommit i september och innebar 70.000 i elbilsbonus. Blev flyttad fram till februari så då "försvann" det ju 20.000. Då blev det 50.000 i bonus så då skulle leasingavgiften gå upp med mellanskillnaden. Tack vare att det var Mercedes som gjort ändringen så tog dom den kostnaden!!
Så mitt leasingpris, som var en kampanj, är det som jag betalar idag. Inte en krona mer, och så kommer det att vara alla 36 månader. Jag vågar knappt tala om att det är ett par tior över 5000:- i månaden. :-D
#1539216
Instrumentklustret som är på drygt 10" har oerhört många kombinationer man kan välja. Den delen som är framför ratten ser ut så här:
.
402.JPG
402.JPG (2.28 MiB) Visad 1453 gånger
Till att börja med så är det fyra olika teman.
.
403.JPG
403.JPG (2.11 MiB) Visad 1453 gånger
Dom tre "klockorna" har några val, vänstra sex olika, mitten sju och högra sex. Var och en som man vill.
.
401.JPG
401.JPG (2.23 MiB) Visad 1453 gånger
Det går dessutom att välja ytterligare åtta visningar i mittenklockan.
.
405.JPG
405.JPG (2 MiB) Visad 1453 gånger
Här är valet från USB-stickan, där det går utmärkt att spela FLAC-filer.
.
404.JPG
404.JPG (2.41 MiB) Visad 1453 gånger
Här kan man även lagga räckvidden, navigering eller ytterligare alternativ. Det känns som om inget saknas. :-)
.
406.JPG
406.JPG (2.31 MiB) Visad 1453 gånger
Sen har man ytterligare val av visning på den högra delen av den långsmala displayen. Här är det hur elförbrukningen fördelar sig, men jag brukar köra navigeringen här.
Belysningen som här är röd går att ställa i många olika färger, det går även att ha olika färger på olika ställen. Går till och med att få röd färg ut luftmunstyckena när den värmer och blå när den kyler.

Det finns personer som tycker att Mercedes har gått alldeles för långt med alla dessa val. Jag tillhör absolut inte dom.
.
111111.JPG
111111.JPG (2.32 MiB) Visad 1451 gånger
Användarvisningsbild
av Briander
#1539222
Om det är något jag gillar med nya bilar så är det just ett sådant där digitalt kluster där man kan få all möjlig information och snygga teman.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1539233
Oj ett helt tangentbord på ratten :. Min model 3 är raka motsatsen med två omärkta hjul. Själv gillar jag ett mellanting
#1539247
Antar att det ändå är ett rätt stort steg från förra kärran? Hade en C180 MY2018 som lånebil en vecka under 2018, det tog lite tid att vänja sig vid V60:ns powershiftlåda igen :-)
av Lövet
#1539273
EbbevonVolvo skrev:Planen är givetvis att hålla på med bilvård även på denna. Ska lägga ett lackskydd nu i det närmaste.
Kommer inte bli några modifieringar, bara skydd vid insteg och bagageinlastning.

Eftersom det blev privatleasing och inget köp så känner jag inte att det riktigt är min bil.
Tvätta bilen gör man väl för att man för att man vill åka i en ren bil och inte baserat på ägandeform? Jag har aldrig riktigt förstått det där. Har alltid skött mina bilar på samma sätt oavsett om det är tjänstebil eller privat. Många i min omgivning undrar varför jag håller på och tvättar bilar jag inte äger men det är ju för att det är snyggare med en ren bil än en smutsig. Tvätta på du!
#1539274
De tjänstebilar jag haft har också om möjligt handtvättats. Jag behandlar mina bilar i princip på samma sätt. Enda skillnaden är att jag kan få för mig att byta bromsbelägg etc på de bilar jag äger. På en tjänstebil är det naturligtvis verkstaden som får göra det, eftersom den servicen ingår i vad jag betalar för. Då finns det liten orsak att köpa bromsbelägg för att montera själv. Så roligt är det inte.

Mercedesen i tråden ser trevlig ut. Jag tittade på både den och EQC innan min BMW i4 (som hämtas ut på tisdag) beställdes. För mig kändes BMW roligare, men EQB är utan tvivel mer praktisk.
av Lövet
#1539276
Instämmer helt. Har haft serviceavtal på tj.bilar och dessa har förstås utnyttjats.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1539292
Denna EQB ser oförskämt trevlig ut :-)
Vem är det som står för mjukvaran? Inte Google som hos Volvo antar jag...? :x ;-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]