Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1550453
Micce1980 skrev:@Derank, Är lugnare i bilen sedan 2019 när jag köpte hoj igen så där kan man köra av sig lite mer :)

När jag var i 20-års åldern körde jag också motorcykel. Sportcyklar som gick jättebra att köra på bakhjulet med. Och det gjorde jag nog. Körde också fort, medveten om riskerna så körde jag ändå med insidan av huvudet. Den största faran var andra trafikanter som trodde att det var en moped som kom. När jag fick reda på att tanten väntade vårt försa barn sålde jag cykeln. Har inte fått något återfall och det kommer inte heller att bli. :-)
#1550456
EbbevonVolvo skrev: tor 10 aug 2023, 22:41
Micce1980 skrev:@Derank, Är lugnare i bilen sedan 2019 när jag köpte hoj igen så där kan man köra av sig lite mer :)

När jag var i 20-års åldern körde jag också motorcykel. Sportcyklar som gick jättebra att köra på bakhjulet med. Och det gjorde jag nog. Körde också fort, medveten om riskerna så körde jag ändå med insidan av huvudet. Den största faran var andra trafikanter som trodde att det var en moped som kom. När jag fick reda på att tanten väntade vårt försa barn sålde jag cykeln. Har inte fått något återfall och det kommer inte heller att bli. :-)
Har faktiskt aldrig kört på bakslangen och tror inte jag kommer försöka, nuvarande hoj är dessutom spärrad för det men visst går det koppla bort om man önskar men tar hellre en grusväg när man passerar en. Har sällan gillat fart och gillar teknisk körning mer samt att utvecklas men kör inte eco för det. Varje vår har BMW här kurser och även SMC som jag brukar närvara på, har även ”fotbollskoner” i ena sidoväskan alltid och vi övar ibland ute på någon öde industriväg mellan varven samt på utmanande platser man hittar. Men ja, man är mer utsatt så har gärna lite extra marginaler och absolut mer ödmjuk mot andra och även mig själv. Själv tror jag att jag är största faran för mig, att jag får se om min egen säkerhet. För missar jag det kan jag ännu mindre lita på de andra man träffar på där ute för det. Allt från att släppa förbi folk till att avbryta en omkörning eller låta andra passera sen kan man leka lite mer på 70-vägarna eller på banan vid Sturup som senast :)

Ja ja, hur går det med putsen på kärran? Får den sin beskärda del nu?
;-)
#1550461
Micce1980 skrev:[quote=EbbevonVolvo post_id=<a href="tel:1550453" data-original-title="" title="">1550453</a> time=<a href="tel:1691700073" data-original-title="" title="">1691700073</a> user_id=48382]
Micce1980 skrev:@Derank, Är lugnare i bilen sedan 2019 när jag köpte hoj igen så där kan man köra av sig lite mer :)

När jag var i 20-års åldern körde jag också motorcykel. Sportcyklar som gick jättebra att köra på bakhjulet med. Och det gjorde jag nog. Körde också fort, medveten om riskerna så körde jag ändå med insidan av huvudet. Den största faran var andra trafikanter som trodde att det var en moped som kom. När jag fick reda på att tanten väntade vårt försa barn sålde jag cykeln. Har inte fått något återfall och det kommer inte heller att bli. :-)
Har faktiskt aldrig kört på bakslangen och tror inte jag kommer försöka, nuvarande hoj är dessutom spärrad för det men visst går det koppla bort om man önskar men tar hellre en grusväg när man passerar en. Har sällan gillat fart och gillar teknisk körning mer samt att utvecklas men kör inte eco för det. Varje vår har BMW här kurser och även SMC som jag brukar närvara på, har även ”fotbollskoner” i ena sidoväskan alltid och vi övar ibland ute på någon öde industriväg mellan varven samt på utmanande platser man hittar. Men ja, man är mer utsatt så har gärna lite extra marginaler och absolut mer ödmjuk mot andra och även mig själv. Själv tror jag att jag är största faran för mig, att jag får se om min egen säkerhet. För missar jag det kan jag ännu mindre lita på de andra man träffar på där ute för det. Allt från att släppa förbi folk till att avbryta en omkörning eller låta andra passera sen kan man leka lite mer på 70-vägarna eller på banan vid Sturup som senast :)

Ja ja, hur går det med putsen på kärran? Får den sin beskärda del nu?
;-)[/quote]

SMC!!! Ja dom kommer jag ihåg. Har nog kvar några dekaler med ”JAG LÅNAR INTE UT MIN MOTORCYKEL”. Den första cykeln jag köpte var en Yamaha RD350. En tvåtaktare som var riktigt glad att lyfta på framhjulet, och det utan att fuska med kopplingen. Bytte aldrig framdäck, men bakdäcket höll aldrig mer än max 150 mil. Rolig, livsfarlig maskin. :-)

Mercedesen fick en ordentlig tvätt in och utvändigt idag. Ska ta tag i den där lackbehandlingen nu snart. Har varit upptagen med huset som behövde ett nytt tak, och det är nu fixat. Garaget och tillbyggnaden behövde ”bara” en tvätt av taket. Fixat och även en förebyggande behandling mot ny mossa och liknande. Sen var det staketet på baksidan. Nya stolpar och laserskurna kortenplåtar blandat med armeringsjärn/nät. Vi kan kalla det avancerad trädgårdskonst. :-) Kvar är att göra blomsterlådor i kortenplåt samt övriga växter.

I slutet på denna månad ska solceller upp på taket och då blir det lite lekande med det.
Sen blir det lite stjärntid, eller vad man ska kalla det. :-)

… om inte tanten kommer med något viktigare…
#1550742
Var och köpte nya fötter till mina takbågar. Samma bågar som jag använt till XC60 och V60 men bara nya fötter. Börjar bli dags att sälja av lite gamla, knappt använda fötter. :-)

Dessa nya fötter kostade 1808kr.
IMG_5477.jpeg
IMG_5477.jpeg (3.08 MiB) Visad 1508 gånger
.
IMG_5474.jpeg
IMG_5474.jpeg (3.34 MiB) Visad 1508 gånger
.
Så nu kan man i alla fall lasta något lite större. Drag är inte tillåtet på denna bil, tyvärr. :-(
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1550745
@EbbevonVolvo, Med lastspännare med :-) Brukar sälja fötterna på Marketplace när vintern eller sportlovet närmar sig, då folk letar :)
#1550750
Marketplace fungerar väldigt dåligt här i Ystad. Bara massa id…er som ska ha allt gratis. Jag har vid något tillfälle kört in grejerna till tösen som bor i Sibbarp, och låtit hon sälja det. Ska nog ta ditt tips och lämna dom där till försäljning. :-D
#1552833
Blev en tvätt i tisdags kväll med alla rengöringsstegen.
Började polering på onsdag morgon, fortsatte på torsdag och fredag förmiddag.
Eftermiddagen blev det lagt ett keramiskt lackskydd från Gyeon.
IMG_5524.jpeg
IMG_5524.jpeg (3.57 MiB) Visad 1366 gånger
IMG_5527.jpeg
IMG_5527.jpeg (3.43 MiB) Visad 1366 gånger
Den får nog stå kvar i garaget tills vädret blivit bättre. :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1552840
Ja nu vågar du väl inte ta ut den ;-) Kul projekt, man skulle kanske hitta någon sladdlös variant 👍
#1552842
Micce1980 skrev:Ja nu vågar du väl inte ta ut den ;-) Kul projekt, man skulle kanske hitta någon sladdlös variant 👍
Den lilla, Tokya, är batteridriven. Men orken i den är klen. Perfekt till småjobben men inte mer. Rupes maskinen är underbar, 500W och den blir varm, så en batteridriven maskin är jag mycket tveksam till.
En elbil med möjlighet att ta ut 230volt är nog en bättre lösning, om man inte har något uttag i närheten. :-)
#1552989
Bilen ut i det fria efter lackbehandlingen.
IMG_5554.jpeg
IMG_5554.jpeg (1.4 MiB) Visad 1250 gånger
Jag är mycket nöjd med hur lätt det var att lägga detta lackskydd med lång öppentid. Härligt djup i lacken!
Hoppas att det nu blir lätt att tvätta och att jag fortsättningsvis blir nöjd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]