Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1575808
@EbbevonVolvo, Kul att du håller i med bilvården. Blir väl svårt att låta bli när du hållt den höga standarden? :) Hade för en gångs skull inte rengjort sommarfälgarna när de skulle på nu, får bli bättring till nästa gång :)
#1575814
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Kul att du håller i med bilvården. Blir väl svårt att låta bli när du hållt den höga standarden? :) Hade för en gångs skull inte rengjort sommarfälgarna när de skulle på nu, får bli bättring till nästa gång :)
Det där sista ska du inte berätta! :-D

Men jo, det är svårt att låta bli. Sen är det faktisk så att vinterhjulen är MINA! Köpte begagnade fälgar på blocket med däck som hade för lågt belastningsindex. Dock var priset rätt så vinterdäck inhandlades via Ottobil som också monterade och balanserade till subventionerat pris. :-D
#1575821
@EbbevonVolvo, Nä man ska inte erkänna sina bilvårdsmisstag men det föll i glömska och väl där när man skulle byta var det bara att fortsätta kände jag :-)

Vad drog din XC60 T5 i snitt för dig förresten. Har sneglat lite på en nyare så småningom men osäker på om det får bli bensin eller diesel igen
#1575841
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Nä man ska inte erkänna sina bilvårdsmisstag men det föll i glömska och väl där när man skulle byta var det bara att fortsätta kände jag :-)

Vad drog din XC60 T5 i snitt för dig förresten. Har sneglat lite på en nyare så småningom men osäker på om det får bli bensin eller diesel igen
https://www.spritmonitor.de/en/detail/895061.html Där är varenda tankning inlagd. Jag har gått en kurs i Eco-drivning och det tycker jag är kul, och att se hur man lyckats med det efter varje körning. Dessutom kör vi väldigt lite stadskörning, där är den ganska törstig.

Det blev 6500 mil och totalförbrukningen hamnade på 0,79. Det kommer du nog inte klara, tror till och med att ingen på spritmonitor har lägre förbrukning. Körde alltid med Eco+ läget, som man fick aktivera varje gång man startade bilen. :-/ T5an är dessutom väldigt ovanlig upp till 2017 års modell. Ska du hitta en T5a så får du nog gå upp till nya modellen från 2018. Samma motor, ett par hk till och även den 8-stegade lådan som är underbar.
#1575843
@EbbevonVolvo, Precis, näe 0,79 lär jag inte slå då jag tvunget måste köra en del i stan till och från jobb. Resorna drar ner mitt snitt till 0,65 idag enligt färddatorn då och kör väl "halv-eco" och värmaren går väl en del med antar jag. V60:n innan med T4 1.6l motorn men 6-stegade lådan låg oftast på 0.88 vill jag minnas.

Svårt val det där men ja det är då den nyare karossen. Dieseln är ju inte alltid populär i vissa städer och lär väl inte bli mer öppna med det samtidigt så skjuter de i vissa städer på det för framtiden att avgöra. Inte hela världen men gillar man bilsemester så. Här passar en D4 oss utmärkt, bra gång och mer kraft än vi behöver men bra att ha på motorvägarna söderut så motorn går på lägre varv. Tål att tänkas på framöver, tack :-)
#1575881
IMG_5057.jpeg
IMG_5057.jpeg (2.91 MiB) Visad 221 gånger
Jag kom hem med ”god” marginal. 1km enligt bilen, men ändå med 38% effekt tillgänglig. :-o
#1577136
White skrev:Såg på protokollet att du också är en "österlening". ;-)

Snygga fälgarna blev! :-)

Nej, så får du inte säga! Jag bor i Ystad och då är jag ingen österlening. Österleningarna är mycket noga med det där, det vet du väl!! Porten till Österlen går i Nybrostrand, men vilken sida tillhör Nybrostrand?

Jag brukar säga att jag bor i Mittelen, mellan Söderslätt och Österlen. :-D

Fälgarna blev helt okay, det är inga för helelbilar utan egentligen för en GLB, som har samma specifikationer men är inte så airdynamiska. Sommarhjulen är det, och det är ett helt hel-vete att tvätta dom. Man skulle behöva ligga under bilen och tvätta dom från ”insidan”.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]