Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1519751
Man har ju för vana att skicka upp en liten tråd om bilen här så, jag kör igen. Det är ingen bilmodell som är i ropet direkt men ändå. Kom fram till att en XC70 D5 AWD Summum blev nästa bruksbil efter min V60 D3, bakåtbyte på två årsmodeller men uppbyte på egentligen allt annat med bilen. Stor, bekväm, bättre utrustad och betydligt piggare än D3:an, 215hk och 440nm gör sitt på långfärder. Framförallt också gubbig. Perfekt komplement till R:en.

Som vanligt blir det lite facelift-pyssel: har uppdaterat med TFT-instrumentet, nya växelväljaren och ratt, och en belyst mugghållare med aluminiumjalusi. Nya strålkastarna och DRL-"dimljusen" fram. Hittade en nyare grill som jag lagade och som blev lackad blanksvart, och i med ett R design-emblem. Ramarna runt dimljus fram, och reflex bak, också lackat i blanksvart. Medan allt pyssel i fram pågick så satte jag dit en LED-ramp också, "dold" bakom gallret i mitten.

Nu senast fick den tonade rutor, jag har en uppsättning facelift-baklyktor som ska dit och en vinge som väntar på lackering.

På framtidslistan står svarta lister runt rutorna, side scuffs till sidokjolarna, och om jag hittar till vettigt pris, R design-inredning. Kanske träratt för att matcha panelerna?
IMG_20221117_103817.jpg
IMG_20221117_103817.jpg (5.65 MiB) Visad 4441 gånger
IMG_20221101_145032_1.jpg
IMG_20221101_145032_1.jpg (2.68 MiB) Visad 4441 gånger
IMG_20221020_200821.jpg
IMG_20221020_200821.jpg (2.78 MiB) Visad 4441 gånger
Senast redigerad av 1 Briander, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1519753
Ja det va väl nästan måsten på de sakerna du redan hittat på, framförallt växelväljaren :-)
av Lövet
#1519780
Briander skrev:Man har ju för vana att skicka upp en liten tråd om bilen här så, jag kör igen. Det är ingen bilmodell som är i ropet direkt men ändå.
Kanske inte så modern designmässigt men lite som en väl ingången vandringskänga: Kompetent, trygg och skön. Klarar allt. :party:

Intressant att du använder en skylthållare monterad bakom stötfångaren som fäste, det var lite udda
Användarvisningsbild
av Briander
#1519846
Ja men precis så, fortfarande en hyggligt poppis modell trots sin ålder och det brukar ju vara av en anledning.

Jag gjorde så på V60:in också och det fungerade såpass bra utan särskilt mycket jobb, så tog samma taktik igen, den sitter otroligt stabilt sådär utan vibrationer osv.
Användarvisningsbild
av batmac
#1520051
Ja jag tycker mycket om XC70 fortfarande. Det är något speciellt med den, den är snygg. Den har nån slags aura kring sig som jag gärna beblandar mig med :-D Hade det inte varit för att den känns omodern invändigt hade jag gärna haft en, men nu har man ju vant sig med carplay (vilket man iofs kan fulmontera) och annat hittepå. Tänk vad fint det hade varit med en uppdaterad variant.
Användarvisningsbild
av Briander
#1520288
Ja jag har gillat den länge, ser inte på något sätt modern ut men den håller ändå på något sätt. Men jag förstår vad du menar inuti, går inte att jämföra med en modern bil, men bekvämligheten och funktionen på grejerna är på topp :-) bra med plats när det flyttas runt på div grejer osv. Perfekt bruksbil och komplement till R:en.

En tanke jag har är träratt... Ja gubbigt, men jag gillar det 8-) Ratten som är i nu är den vanliga facelift-ratten men den är sliten. Jag har den övriga träpanelen redan, så det skulle matcha den här bilden ganska bra, förutom läderklädd panel och Insrciption-stolar då. Det, eller att hitta en ratt med paddlar och koppla ihop.
Volvo-S80-2-2.jpg
Volvo-S80-2-2.jpg (164.38 KiB) Visad 4112 gånger
av Lövet
#1520322
Nu är det verkligen XC70 väder också :party:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1520325
@Briander, Just i denna och S80 passar ju trä bra in, men de kräver ändå att kärran har en högre utrustningsnivå tycker jag
Användarvisningsbild
av Briander
#1520413
Lövet skrev:Nu är det verkligen XC70 väder också :party:
Det sladdar på fint 8-)

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]