Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MickeEng
#1547811
Jaha ja håller ju som sagt på att få mina strålkastarspolare att fungera montera denna som jag köpte på en skrot, vet ej vad de har kvalitetskontroll eller inte.
Efter att monterat allt och provade så fungerade det ju inte så klart. Började kolla allt från relä till säkringar och allt verkade vara ok, tänkte kanske inte fått på kontakt stycket på pumpen kände att pumpen var lite varm.
Så bra att plocka bort den och hitta detta efter lite dissekering.
Har nu beställt en ny Volvo original via jobbet.
Bilagor
spolarpump 1.jpg
spolarpump 1.jpg (170.87 KiB) Visad 1381 gånger
Användarvisningsbild
av MickeEng
#1547956
Hallå!
Nu när spolarna till strålkastarna fram är löst :-) Bara att ge sig på bromsarna fram skivor belägg som är typ 2år gamla köpta från det blå varuhuset gäller att hålla hårt i ratten när man bromsar från typ 80+ har köpt Bremboskivor o klossar hoppas det blir bättre nu :-)
Bilder kommer ;-)
Användarvisningsbild
av MickeEng
#1548349
Jaha ja fixat lite med bromsarna fram, visade sig att vänster ok var tätningen skadad :-( så har beställt två nya ok fram plus bromsslangar (Volvo Original) :-) . Vet ej men kan vara det som gjort att bromsar har känts lite konstiga har tagit jämt och inte blivit varma men har haft vibrationer.
Fick också tag i den som kommer monteras :-)
R-Design Ratt.jpg
R-Design Ratt.jpg (619.25 KiB) Visad 1229 gånger
Användarvisningsbild
av MickeEng
#1548506
Hallå!
Jaha ja i väntan på bromsdelar och inte något annat speciellt att göra så blev denna monterad i MrWhite. Det blev riktigt bra om jag får säga det.
Ratt Monterad.jpg
Ratt Monterad.jpg (320.58 KiB) Visad 1183 gånger
Användarvisningsbild
av MickeEng
#1548509
Micce1980 skrev: ons 26 jul 2023, 15:09 @MickeEng, Riktigt bra, de är trevliga de där som sagt :-)
Tack så mycket, ja och helt annat grepp mot original ratten :-)
Användarvisningsbild
av MickeEng
#1548765
Hallå!

Så där ja, nu är bromsarna fram fixade nya skivor,klossar, bromsok, bromsslangar och passa också på och byta stabbstagen när man ändå var i farten :-)

Och nu åkte också innerskärmen på denna sida ner rengjort baksida skärmkant och öst på med rostskydd :-D
Nya Bromsar.jpg
Nya Bromsar.jpg (228.16 KiB) Visad 1089 gånger
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]