Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#1558157
Sen fråga (sällan här i detta trevliga forum numera).

Hur känns byggkvaliteten när man kommer från Audi (subjektivt och objektivt)? Också jämfört med andra tyskar.
av Lövet
#1558171
StringerBell skrev:Hur känns byggkvaliteten när man kommer från Audi (subjektivt och objektivt)? Också jämfört med andra tyskar.
Byggkvaliteten åtminstone i min bil är _inte_ sämre. Med det menar jag gnissel, gnek och mekaniska fel. Där har alla mina tyskar varit sämre. Haft nåt fel eller två på nästan varje bil där plus nåt som gnisslar eller knakar. Teslan är faktiskt helt tyst på den fronten.

Däremot är utförandet billigare. Det är sämre material, inte lika påkostade dörrsidor, inga smarta fack i bagaget mm mm. "Skinnet" känns dock helt ok som vissa haft synpunkter på. Jag har inga probelem med det.
av Lövet
#1576156
Det händer väldigt lite på den här fronten. Bilen går inte sönder. Den kräver ingen service. Det är ju bra men blir kanske inte så spännande content på ett forum ;)

edit: Eller jo, framrutan bytte jag pga stenskott för ett tag sedan.
Skärmavbild 2024-04-15 kl. 14.16.44.png
Skärmavbild 2024-04-15 kl. 14.16.44.png (2.62 MiB) Visad 355 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1576475
Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 år senare? Vi är i bilbytartagen igen och en M3 är stark kandidat. Lite orolig att gå ifrån att ha kombi men handen på hjärtat - V90s bagageutrymme är ju SÅDÄR. :D
Eventuellt "nöjer" vi oss med en SR+ men en LR är ju klart lockande...
av Lövet
#1576477
grillchips skrev:Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 år senare?
Jag är inte nöjd med allt men samtidigt så har jag oerhört svårt att se vad jag skulle vilja ha istället. Allt som är lika dyrt är sämre vill jag påstå och de bilar som är bättre är betydligt dyrare. På det sättet kan man nog tolka det som att jag egentligen är ganska nöjd. :-)
Det som är trist är att den adaptiva farthållaren har en del konstiga egenheter för sig (läser fel hastighetsskyltar, bromsar för bilar som ligger i andra filer) och att regnsensorn fungerar sisådär.

Utrymnena i bilen räcker med marginal för oss. Bagaget är stort, jättestort faktiskt, men öppningen är liten. Det finns också ett rejält utrymme under bagagegolvet och i "frunken" så de sammanlagda utrymmena är väl i nivå med större bilar. Det märks verkligen att bilen är byggd som en elbil från grunden till skillnad från en del andra märken som är jättestora på utsidan men inte särskilt imponerande invändigt. Jag är förbi barnstolsåldern kanske ska tilläggas.

Jag har inte haft några fel på bilen som krävt reparation så jag har inte drabbats av Teslas ganska varierande kundservice. Ibland verkar den vara strålande, ibland helt obegripligt dålig.
#1577131
White skrev:Nu är jag ju en sådan här gammal stoffil som gillar bensin och diesel, men onekligen är det en snygg bil! :-D
Tack. Jag uppskattar alla drivmedel, äger ju klassiska bensin och dieselbilar också. Var sak har sitt användningsområde :-)

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]