Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
#1546632
Denna tråd var ju super! Har själv stört mig på att jag inte har nät i vänstra hålan bak i skuffen. Ska även kolla på att byta golvskivan mot en modell där man kan fälla upp en lucka med krokar för shoppingpåsar.
Användarvisningsbild
av Pliind
#1546752
Pliind skrev: sön 09 jul 2023, 20:24 Denna tråd var ju super! Har själv stört mig på att jag inte har nät i vänstra hålan bak i skuffen. Ska även kolla på att byta golvskivan mot en modell där man kan fälla upp en lucka med krokar för shoppingpåsar.
Hoohooo, hörde av mig till Liljas här nere i Småland där jag just nu befinner mig. 4st clips + nät = 793 SEK. 499 för nätet och 74kr/clips. Då blir skroten billigare utan behov att borra och juxxa själv.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1549673
Brainy skrev: tor 15 jun 2023, 06:21 Detta ska bli spännande!

IMG_7616.jpeg

IMG_7617.jpeg

Men antalet sladdar och frånvaron av instruktion säger mig att det kommer ta mer än de 10 minuter att koppla in som försäljningabeskrivningen säger :-)
Jag har faktiskt varit lite missnöjd med det här, inte alls någon stor skillnad på ljudet. Tom på nivån att det kan vara placebo att jag tycker det är bättre och som grädde på moset kom det knappt något ljud alls ur bakhögtalarna så de som satt i bak hörde i princip bara framhögtalarna.

Men så idag hade jag bokat hjälp att ställa in grejerna, dsp’n som skulle vara förinställd med Volvo-fil var det inte. In med en volvofil och vilken jädra skillnad på en gång!
Sen finlirade han lite ytterligare och nu sitter jag i bilen, lyssnar på Dire straits och bara njuter varje gång money for nothing drar igång på riktigt där efter en dryg minut.
Helt plötsligt är paketet värt varenda krona!
:-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1556177
Mmmmm, mums!!
Brembo, det väljer jag också när det är dags att byta. Har alltid fungerat helt problemfritt för mig. Deras behandlade bromsskivor köper jag också. :-D
Användarvisningsbild
av Brainy
#1557230
Några av er kanske minns problemen som jag hade med skadeverkstaden hos Volvo här i stan och min dåvarande xc60.

viewtopic.php?f=51&t=151228&start=60#p1404895

Lämnade in V60in imorse :-/

Volvia sa tvärnej att lämna någon annanstans än till Volvoverkstad så ville jag inte lämna här fick jag lämna in på annan ort.

Men kanonhantering av min pst och försäljningschefen som helt var med på att jag inte ville lämna till skadeverkstaden. PST’n demonterar bilen och kör till extern lackverkstad som lagar och lackar. PSTn vet att jag är överpedantiskt petig och vill ändå av någon konstig anledning skruva på mina bilar. Så jag känner mig trygg i att detta kommer gå bra! :-D
IMG_9891.jpeg
IMG_9891.jpeg (1.24 MiB) Visad 2784 gånger
Användarvisningsbild
av Brainy
#1557800
Det blev riktigt bra, stor eloge till pst’n som hanterade ärendet (och med bravur skötte allt skruvande) och till lackeraren som gjort ett fantastiskt bra jobb!

Det är bättre färgmatchning mellan plast och plåt i fronten nu än vad jag har från fabrik i bak… :-D

Men jag fick höra att med moderna lacker och härdning i ugn så var det inga problem att börja tvätta bilen direkt utan ytterligare härdningstid. Skulle tom kunna använda avfettning.
Vad säger expertisen här?
IMG_9990.jpeg
IMG_9990.jpeg (1.57 MiB) Visad 2613 gånger
IMG_9987.jpeg
IMG_9987.jpeg (1.68 MiB) Visad 2613 gånger
av UnleashFusion
#1557805
Brainy skrev: sön 15 okt 2023, 12:23
Vad säger expertisen här?
Blev Jävligt bra måste jag säga.. även min front(som är electric silver)(som jag fick från fabrik har färgskillnad och det har redan gått 2-3år) men jag kan inte se någon färg-avvikelse på din V60. Angående avfettningen hade jag kunnat vänta i minst 1 månad åtminstone. vore tråkigt även om lackeraren säger en sak men sedan kanske det blir problem efter någon vecka eller så och så behöver åtgärdas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]