Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swede®
#1541597
GLIZ skrev: fre 19 maj 2023, 01:41 Hur går det med projektet.

Lagts på is?

Du va på en jobbintervju har jag för mig att du sa.

Då blir det mindre tid för projekt.

Hoppar över till YouTube och kollar om du laggt upp något nytt.

Ha de.


Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nää inte på is än, har börjat en utbildning för att få behörighet på hjullastare och grävmaskin. Så jag har koncentrerat mig på teorin och alla proven, sen om jag skall vara helt ärlig så saknas motivationen just nu. Skall slipa svetsfogar inne i kupén innan jag kan grunda och måla insidan, hatar att slipa svetsfogar. Om jag bara kom över den tröskeln så börjar det roliga sen, men det tar emot. Att ha en fru som är helt ointresserad och tycker jag skall skrota projektet hjälper föga mycket samtidigt.
Användarvisningsbild
av swede®
#1545964
Stött på patrull, någon som har tips??
Har tagit ut dom små bakrutorna för att ena gick sönder tidigare och jag tänkte ändå ersätta dom med Lexan (alla rutor utom framrutan). Nu visar det sig att glaset är limmat eller gjutet direkt i gummilisten från fabriken + att på den rutan som gått sönder finns all RTV (silicon) kvar som jag behöver ta bort. Gummilisterna går inte att köpa lösa utan om man skulle lyckas få tag i dom från glasmästaren, Volvo har inga, så kommer dom ju med glaset som jag inte vill ha.
Någon som har bästa tipset på att ta bort Silicon RTV som rutor limmas med, är ju ett speciellt silicon RTV. Utan att skada gummilisten det vill säga.


IMG_20230703_122331.jpg
IMG_20230703_122331.jpg (1.39 MiB) Visad 1346 gånger
IMG_20230703_122349.jpg
IMG_20230703_122349.jpg (1.38 MiB) Visad 1346 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1546591
Enda sättet är egentligen att använda ett hobbyrakblad och skära loss glaset. Det är ett himla pill på den där glaset spruckit. En vasslipad spackel är ett bra verktyg till liknande arbeten.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1550255
Kollade din video på tuben. Det börjar ta sig. Dom trixigaste grejerna är gjorda. Nu är det mesta som är kvar montering. Sedan demontera och lack. Vit va det väl om jag kommer ihåg rätt. Någon nyans i det vita eller vit vit vit?

Det blir en sleaper som lägger "lakritsremmar". Ska bli kul att se den in action. Nån gång nästa sommar?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av swede®
#1550266
GLIZ skrev:Kollade din video på tuben. Det börjar ta sig. Dom trixigaste grejerna är gjorda. Nu är det mesta som är kvar montering. Sedan demontera och lack. Vit va det väl om jag kommer ihåg rätt. Någon nyans i det vita eller vit vit vit?

Det blir en sleaper som lägger "lakritsremmar". Ska bli kul att se den in action. Nån gång nästa sommar?
Japp vit vit vit, bas vit som den kallas av bilfärg.se Samma vita som jag lackat motorrummet med, måste vara den lättaste att färgbättra och få samma nyans. Dörrar, huv och baklucka skall lackas separat så då är det viktigt att nyansen stämmer.

Jo det är ju det jag bygger den för, lakrisremmar från 4 hjul inte 2 eller 3 ;-) Men nästa sommar är lite för optimistiskt, finns inte stålar för det så länge jag är arbetslös. Måste ju lägga lite deg på huset också, bygger "deck" runt poolen och virket är inte gratis :-(

Just nu håller jag på med diffen och visco kopplingen, blir moddat så det håller trots dåligt rykte. Tänkte visa dom vart skåpet skall stå och få upprättelse för Volvos visco kopplingar.

IMG_20230809_131331.jpg
IMG_20230809_131331.jpg (1.98 MiB) Visad 1108 gånger
Användarvisningsbild
av swede®
#1551566
Redigerad, jag har hittat vad jag behöver!!

Jag tänkte inte riktigt till när jag strippade 460'in, har kastat bort lite inredningsdetaljer jag behöver. Så nu letar jag med ljus och lykta för plastdetaljer i bagaget. Behöver höger och vänster sidostycke samt mittpanelen enligt bilden, nummer 1 och nummer 7 på bilden. Någon som vet av en 460 som skall skrotas så är jag intresserad av att köpa dessa saker, paneler från 440 har annat artikelnummer så jag vet inte om dom passar utan att ha provat först.
paneler bak.jpg
paneler bak.jpg (71.73 KiB) Visad 986 gånger
Senast redigerad av 3 swede®, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]

Som Totte säger är det sannolikt den sen[…]

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförs[…]